Dagen idag...

...har jag gjort något tämligen skitäckligt som resulterade i något rent. Jag har rensat vårat avlopp. Hur vidrigt som helst. Passade på att skrubba ordentligt när jag ändå var i farten så nu är det skinande rent på toan. Hurra hurra! Vi har även slängt ut badkaret vilket känns som ett stort steg i rätt riktning för mitt nya uppdrag: En trevligare lägenhet. Vidare har vi (med god hjälp av Kicki) rensat lite i vårt förråd och kastat (!!!) flera onödiga prylar som vi aldrig kommer att sakna. Hipp och hurra.

Dessutom har det kommit ett mycket trivsamt snöoväder till stan i helgen och lämnat efter sig en ansenlig mängd snö på marken, så nu är skidföret inte långt borta. Detta borde i sin tur betyda att några av de onödiga kilona på min mage kan lämnas i elljusspåret för att (helst) aldrig mera återvända. Känner mej otroligt nöjd med den senare delen av denna dag.

I helgen var jag iväg till skogen och tittade på snön och Mårten tog hand om ett hus, och idag hade vi den goda smaken att ta en promenad och jag kan bara konstatera hur glad jag är att jag hamnade i det här landet för jag älskar verkligen snö... Lite konstigt kanske med tanke på att jag fryser jämt men snö är bara en helt fantastisk uppfinning! Och dessutom vackert att titta på. VI hälsade på några kompisar till Mårten och jag kan inte annat än imponeras av att det finns människor som frivilligt bosätter sig massor av mil från stan i en by utan affär eller ens en kiosk, men det är klart, mysigt har dom ju. Och djur. Många. Och inga grannar som störs av att katterna är ute och går eller att hundarna skäller, men jag tror att jag skulle ha svårt att bo så otroligt långt från alla andra...

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är knäpp snö är vidrigt ...

2006-10-30 @ 21:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback