Dysterrus

Är inte glad idag. Inte ens lite. Av... ingen anledning. Jag har lite tråkigt, det är kanske därför... Lyssnar på Jewel högt och föröker tänka positiva tankar, men det hjälper inte. Försöker tänka på mina gosiga katter, men får en bestämd aning om att kattlådan behöver städas. Tänker att jag ska äta något gott och bli glad men inser snabbt att tröstätning endast genererar mer dystertankar som leder till mer tröstätning, som i sin tur leder till dåliga vågresutat.

Har varit duktig fröken idag och varit snäll med alla barnen, till och med följt dom till gympan och lyssnat på när dom slår ljudlighetsrekord om och om igen. Men dom var glada och trötta efteråt. Mission compleated.

Förutom ljudnivån och i vissa fall lyften har jag ett underbart jobb. Har fått vara ute i solen nu i eftermiddag vilket får de flesta att se positivt på tillvaron, men inte jag... inte idag. Men om man känner sig typiskt höstdyster och dessutom har tråkigt kan man ju lika gärna städa... för dan är ju ändå förstörd...

Förövrigt fyller min mamma mer år idag. men när jag skulle ringa och gratta så berättar min pappa att hon inte är hemma, för hon är på lassarettet med min mormor. Kulig dag. Mormor är förövrigt min idol och jag är inte rikitgt tillfreds med det faktum att hon är gammal och inte odödlig. Tämligen skitjobbigt. 

Jaja, nu känner jag att det är den typiska "gå-till-ica-och-köpa-toapapper-tiden" så jag lämnar den smutsiga kattlådan och de tillhörande fyrbenta hårbollarna åt sitt öde några minuter och tar med mej mitt icakort och mitt dysterrus på affären...

Kommentarer
Postat av: FluffysFailure

Tycker att du borde skaffa ett hamsterhjul ändå, kanske piggar upp när du skriver.
http://www.iwantoneofthose.com/new-arrivals/usb-hamster-wheel/index.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback