mycket att göra-dagen

Har idag gjort en massa saker, trots att jag inte steg upp särskilt tidigt... typ halv två... Har varit till dojon och instruerat, åkt till mamma och pappa och snålat mat (köttsoppa), varit och hälsat på lillebror med tillhörande flickvän, bäbis och kattunge, tillbaka till mamma för att fika tårta och träffa släkten och min inhyrda storebror André.

Har även blivit tillfrågad om jag vill vara gudmor till Inah (brorsbäbisen) vilket jag ju självklart vill! Hon är aldeles jättsöt och väldigt snäll. Gråter inte ens när faster nyper henne i kinderna... (kan inte fatta att jag gjorde det idag - hur mycket har man inte hatat alla tanter som gjorde så när man var liten! ...  Men det va faktiskt Jätteroligt...).  Kan därmed konstatera att pappas beskyllningar om att jag blivit tant tydligtvis är befogade...  Bror hade dessutom införskaffat kattunge. Inte så dumt av honom. Mycket söt var hon. Och kurrade högst av alla. Passande nog har dom valt att kalla henne Brumma.

Har återigen fått ett hejdundrande flyttsug. Har suttit på nätet idag och kollat på lägenheter och hus. Såg förresten att killen som köpte min etta tänker flytta och har begärt 40 000 för den!! Han gör en fin vinst kan man lugnt säga... Han lär ju dessutom inte ha några problem att sälja den. Jag måste erkänna att jag är lite sugen på att köpa tillbaka den. Är som lite färst vid den där lägenheten av någon anledning som jag inte själv just nu kan fundera ut. Så är det bara. Precis som andra saker som bara är. Som att man ibland måste spela piano. Länge. Eller att  tvättkorgen alltid är full. Det är sånt som bara är, och det är egentligen inte så intressant att ta reda på varför.

Flytta ja... jag hade en diffus förhoppning om att jag någon gång skulle rota mej någonstans, men uppenbarligen inte. Har bott här i snart ett år och nu är det tydligen dags igen... 17 flyttar på 8 år... och nummer 18 är på väg... Jag har god koll på banankartonger vid det här laget. Jaja. den som lever får se hur det blir, och någonstans hamnar man väl alltid, och blir det inte bra kan man ju flytta... igen.. och igen... och kanske ännu en gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback