ge upp?

Jag funderar på att ge upp mitt bloggande. Det händer ju INGET i mitt liv just nu. Jag är världens tråkigaste person och det värsta är at jag inte tänker göra nånting åt det... Jag är aldeles för matt och trött för det.

Igår var jag på en lååång promenad! Ända bort till slutet av Villagatan. Mårten var mycket vänlig och följde med. Vi roade oss med att noggrant studera alla andra människors julpynt, vilket gick bra med tanke på vilken fart vi for fram i... Omsprungna av sniglar och sköldpaddor... Typ.

När vi kom hem igen hälsade vi på en granne som jag inte träffat förut. Han var jättesöt, men har sålt sitt hus och kommer nu att bosätta sig och sin fru i stan istället. In i hans hus flyttar det en tremånaders bäbis med familj. Trevligt! Kompis till lilla frågetecken - som blivande farmor döpt bäbisen till... (Hon har köpt en julklapp och visste inte vad hon skulle skriva på paketet... Jag tyckte det var lite gulligt! )

När vi pratat klart med den flyttande granngubben råkade jag starta ett snöbollskrig som jag storligen förlorade - fastän jag fridlyste magen! Insåg ganska snart att snöbollskirg är en typisk aktivitet som kräver varm choklad och lussebullar efteråt så jag och Mårten for till Ica och handlade fika. Resten av kvällen förflöt i stilla lugn med en film som Mårten fått av en jobbarkompis. Den var riktigt bra, men självklart har jag ingen aning om vad den hette...

Ikväll har jag iallafall en sak att se fram emot: Desperata hemmafruar kommer att anlända till min TV exakt klockan nio och ikväll kanske jag hinner med de första minuterna, de som jag i vanliga fall brukar missa för att jag har glömt bort att det är tisdag...

Kommentarer
Postat av: Tess

Ge upp bloggandet? Det får du ju inte göra! Inte nu när du snart har en bebis att visa bilder på och berätta om! Särskilt för en annan som nästan aldrig ser dig.

Postat av: Kicki

Jag skulle nog vilja tycka att det verkar ha hänt en hel del även om det gick långsamt :) Imorrn blir det pyssel om du inte föder bäbis! :) Nu ska jag slänga upp fötterna i viloläge efter 15 timmars jobb. Puh! Hörs imorrn! :)

2007-12-04 @ 22:33:56
Postat av: emma

Du får inte ge upp bloggandet! Jag vill ju läsa om bebisen sen då h*n kommit ut också, det är ju inte länge kvar nu! Börjar du vara nervös?

2007-12-04 @ 23:31:44
URL: http://emsie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback