Dags för

Uppdatering. 
Huvudvärk
Ont i varenda led
förvånande ont i ryggen efter att ha tillbringat många timmar i sängen
mår lite lätt illa
några liter cola på ingånde...

Men: det är ett helt fenomentastiskt väder ute. Strålande sol och aldeles säkert kallt och jag... Är inne och tycker synd om mej, istället för att vara på förskolan och tjäna pengar. Anledingen är gårdagens mycket otrevliga bravader som innefattade en hink och mat på väg åt fel håll. Upprepade gånger. Inte trevligt. Tänker sluta med sånt nu. Igår hade jag min första lediga dag sen jul. Hade massor av saker inplanerat som jag skulle, borde och ville hinna, men när jag vaknade var jag inte mej lik på en fläck och resultatet av min lediga dag blev att alla punkterna på dagsschemat står ogjorda... utom en. Titta på hus i Kåge. Huset var gulligt, och jag kan absolut tänka mej att bo där (efter viss renovering) men VARFÖR ska alla människor vilja ha så mycket pengar för varje liten kvadratmeter, och VARFÖR måste det hela tiden vara fler än jag och Mårten som vill ha hus?? Jag behöver en ny taktik för att klara mej i husdjungeln. Fundrerar på om den nya taktiken ska få bli: Inget hus alls. Köpa större lägenhet istället.

Har kvar mitt jobb och tycker fortfarande att det är det bästa jobbet som finns, barn är väldigt roliga mellan varven (när dom inte smittar en med otäcka sjukdomar). Jag ska inom kort få sjunga på ett dop, vilket jag ser mycket fram emot. Det var tämligen länge sen jag ens övade på att sjunga ordentligt så jag måste nog lägga ner några timmar på sångövningar här framöver (stackars mina grannar).

Sen har något mycket konstigt hänt. Igår ringde min pappa till min telefon, bara det hör till ovanligheterna, och han frågade vilken skostorlek jag hade. Jag svarade och sen la han på. I mitt dvalaliknande tillstånd orkade jag inte fundrea på varför han undrade men efter någon timme ringde min bror och sa att han skulle komma förbi "med skorna". Glömsk och disträ som jag är tänkte jag att jag förmodligen glömt några skor någonstans... eller nåt.  Jag kännde mej tvungen att upplysa honom om mitt hälsotillstånd och han bestämde sig raskt för att inte ens köra i närheten av moröhöjden... Och idag ringer pappa upp för att berätta att han köpt skor åt mej. Mycket förvirrande. Och i mitt yrvakna och förvånade tillstånd kom jag mej inte för att fråga vilken sorts skor det handlade om, så vi la på och nu, när jag är lite mera vaken, är jag  förstoss mycket nyfiken...  Tilläggas bör att min papa inte ens köper saker åt mej när jag fyller år  eller när vi  firar jul, så det här är lite av en sensation.  Men presenter är ju alltid trevligt.  Ska skynda mej att bli frisk så att jag får veta vad det är för skor jag har fått!

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars flicka, inte roligt med magsjuka inte... Tycker synd om dig om det är till ngn tröst? Roar mig med tanken att jag kunde skicka hem dig till min hyresvärd så får du smitta honom lite - vad tror du om det? ; )
Kram
Linda

Postat av: Kicki

Heja Sandra för uppdateringen! =)

2007-02-12 @ 20:45:10
URL: http://nifty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback