måla

Målamålamåååla....t dojokökets lister har jag gjort idag. Och igår målade Kicki. Johan och Sofi en massa väggar i dojoköket. Gissa om det blev fint! Borta är ursäkten till tapet som satt där innan, eller borta är den inte, men den syns inte för det är en massa trivsamt beigebrun färg ovanpå, och borta är hålen i väggen! Och jag kan konstatera att det är roligt att måla men inte lika roligt att städa efter man målat färdigt.

Jag har på kort tid (en vecka och två dagar) kunnat konstatera att jag kan saker jag inte trodde att jag kunde. Jag kan riva tapeter - och det var jag tillochmed ganska bra på, och jag kan måla lister... det var jag inte riktigt lika bra på... dom fick typiska penselränder... men jag kan! Anledningen att jag vet att jag är bra på att riva tapeter är att vi förra helgen var och hälsade på min kompis Elin i Luleå och hon och hennes Ola har handlat sig ett litet hus och där ville tapeterna bli väldigt nedrivna för dom var... inte så fina. Inte dom som satt ytterst, inte dom i det undre lagret, verkligen inte dom i lagret under det heller och... ja, ner skulle dom iallafall.

Förra helgen åkte jag, Volvon och Mårten även till Jokkmokk på marknad vilket var en... upplevelse med betydligt färre renar än vad jag förväntat mej. I min besvikelse över detta investerade jag i en aldeles egen liten ren som nu tronar högst upp i vårat katträd. Han är mycket söt och heter Jokk. Lotus har inspekterat honom, knuffat ner honom ur trädet, konstaterat att renen trots detta hoppat upp igen och accepterat att ha en ren i sitt träd, förmodligen med motiveringen att han själv ändå aldrig ligger på översta "hyllan".  Jag och Mårten försöker utarbeta hur renen ska få bo i framtiden. Planen är att ska få en egen hylla med egen belysning, men skisserna är inte klara ännu. Tillsvidare får han som sagt nöja sig med att bo i katträdet. Förresten måste jag bara få berätta att under resan till Luleå/Jokkmokk/Luleå och hem igen drog Volvon under litern! Hurra för den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback