Sjunde mars

Idag har jag varit duktig.  Jag har fått iväg ... eller jag ett kuvert i min väska fortfarande, men jag har snart fått iväg mina a-kassepapper. Har varit på lärarförbundet och fått hjälp av två trevliga människor så nu ska allt vara i sin ordning. Hoppas jag.  Jag hade planer på att gå på banken också men dom hade den dåliga smaken att stänga innan jag hann dit, så det får bli en annan gång.

Igår var det en spännande dag. Då besiktade vi huset vilket var mycket intressant. Besiktningsmannen verkade kunnig och allt kändes bra. Han gick igenom huset och hade en mycket smart pryl med sig som mätade fukt. Vår källare var iallfall kruttorr. Hurra! Så imorgon är den stora dagen. Få pengar och skriva kontrakt. Få veta när vi får flytta in, eller snarare när vi får börja riva och grejja, men också dagen när vi måste bestämma hur mycket pengar vi vill låna och bankOla måste bestämma hur mycket han vill låna ut.

Det är mest hus som fyller mina tankar just nu, men en liten stund idag fick jag annat att tänka på. For ner till dojon och var med på träningen innan jag skulle iväg och äta med jobbet, och det här träningspasset var ett av de bästa på länge. Det är verkligen Roligt att träna Ju-jutsu! En kram till Jocke för dagens insats! Nu ska jag sova skönt, eller ligga i sängen och inreda och fundera...

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är så glad för din skull! : )

Postat av: Kicki

Värsta bloggbomben har nu briserat på min blogg, 3 inlägg på bara 2 dagar. Jag tänkte smita in här och kanske smitta fram en uppdatering? = )

2007-03-21 @ 14:58:22
URL: http://nifty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback