Valborgs

blev en valborg utan eld och utan korv, men tack vare Kicki och Johan fick vi riktigt mycket gjort i huset. Känns bra för framtiden. Dessutom grillade Johan årets (och vårt hus) första grillmat til oss. Asgott!

Tack Kicki och Johan, ni var guld värda hela eftermiddagen och kvällen!

Idag har vi haft husledigt. Jag vaknade och mådde illa och hade haft mardrömmar, så inget blev gjort här före tolv och sedan satte vi oss i Saaben och for till Fällfors. Där fick Saaben ny färg (den har förvandlats från brungrå till Grön) och så blev den av med vinterdäcken och fick tre fina sommardäck att åka på. Det fjärde däcket var först försvunnet och sedan håligt och därmed hittat men värdelöst. Tur att det finns nya att köpa. Ännu en tur till skellefte gummi skulle jag kunna tänka mej.

Jag och volvon var där i går och volvon fick två av sina däck balanserade, ett däck fick åka sopbil, ett nytt däck fick hoppa på istället och alla däck fick byta plats med varandra. Killen som fixade gjorde allt detta med en förbluffande hastighet, och pratade dessutom med mej och var trevlig samtidigt, så när jag skulle betala var jag tvungen att fråga... "Vad har han egentligen gjort?" Fick svaren på en lapp så jag kan redovisa till Pappsen. Tur för mej. Jag är ju inte känd för att ha ett långt minne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback