Hundbesked

Pratade med Luleås trevligaste Elin igår (och passade på att berätta för henne att hon ska sjunga på dop nån gång efter nyår...) Hon i sin tur berättade att dom, lagom till första advent, ska hämta sej en liten hund. En breton. Det låter förövrigt jätteroligt när Elins Ola ska berätta vilken ras det är på hunden för han betonar helt annars än vad jag är van att höra... Måste bero på att han är från Kalix... Sverige är fantastiskt!

Jag har sedan några veckor tillbaka även fått veta att Johanna och Martin också funderar på ett införskaffande av hund, nu när dom har blivit med hus! Där finns dock ett trevligt litet beslut som heter att dom även tänker skaffa sej en katt... Hejja hejja

Att Kicki har haft hundsjuka i flera månader är ju ett kännt faktum och med tanke på Johans förhållande till katter är det nog i det där fallet bäst för alla parter att det blir vovve istället för kisse...

Sen läser jag på Lindas blogg att hon och Jocke eventuellt ska bli med hund dom också, och nu känner jag att jag vill slå ett slag för katternas överlägsenhet jämfört med hundarnas! Här kommer inte mindre än 8 bra skäl:

Varför det är bättre att ha katt i stället för hund

  1. Katter spinner. Hundar dreglar.
  2. Katter stryker sig mot ditt ben då de vill ha ömhet och kärlek, inte då de är pilska.
  3. Katter använder kattlådan. Hundar använder ditt ben.
  4. Katter landar alltid på fötterna. Hundar vägrar låta dig kasta dem.
  5. Katter ser söta ut då de sover på teven. Hundar faller ihop och slaggar mitt framför den.
  6. Ingen har någonsin behövt "varnas för katten".
  7. Katter begraver sin skit. Hundar gräver upp andras.
  8. Katter har bättre saker för sig än att stoppa sin nos i ditt skrev.

(http://www.katterian.se/)                                   skrattande katt


Kommentarer
Postat av: Kicki

:) Men dom är söta! :)

Postat av: Linda Gosing

3 goda skäl att välja hund istället för katt
1. Hundar skrämmer iväg inkräktare, katter springer själva iväg.
2. Hundar värmer dig när du är nere, katter trampar på dig.
3. Katter gör sina behov inne, hundar ute.

2007-11-18 @ 23:40:13
URL: http://lindagosing.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback