Måndag

Idag har det varit en typisk skitdålig dag -fram till klockan va typ halv sju. Jag har kännt mej jättekonstig, tung i benen som att jag sprungit ett maraton - minst- och yr och orkeslös i största allmänhet. Tänkte att jag skulle fixat lite mat till Mårten kom hem, men ville bara svimma när jag skulle stå upp så det fick bli pizza idag.

MEN...

När maten var äten och energinivåerna steg kom Mårtens mamma och lillebror och hälsade på och hej och hå, då är det bara att hålla i sig! Skrivbordet som varit påväg ner i källaren sen vi flyttade in är nu på plats.  Sofforna och tv:n har flyttat från ena sidan rummet till den andra, och nu blev det bra! Databordet är på plats där det ska vara och brudkistan som min morfar har gjort till mej fick flytta ut ur "Ludderummet" och in i vardagsrummet där det just nu finns en ENORM lekyta för bäbisar och alla våra tvåårskompisar!

Nu återstår bara en enda kartong och i den var det datagrejjer så den får Mårten gå igenom imorgon. Det enda jag inte är nöjd med i vårat vardagsrum just nu är antalet gröna växter och antalet ljuskällor. Vill ha fler av båda! Det blev som lite mörkt här vid den röda väggen... Men att shoppa lampor är ju något av det roligare man gör så det är nog egentligen inget problem!

Jag har med god hjälp av Mårtens mamma fixat och bäddat bäbisens säng ikväll också. Nu kommer den största utmaningen: Att få våra katter att förstå att sängen inte är till dom utan till någon annan... Jag tror att vi kan få endel bekymmer med den detaljen...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja verkligen värsta aktiva dagen! Hejja hejja! :) Kramar

Postat av: Pernilla

Eller hur? Hur skönt som helst att rensa och göra saker man mår bra av!! Helt suveränt gjort!!

Vi har tänkt att vi ska ses till nyår uppe på Getberget! Om nu inte bäbisen väntar alldeles för länge....

Jag får väl sätta mina pengar på att lilla knyttet kommer den 10e december, väger 3946 g och är 50cm lång... men kön? Det är svårare. Jag tror att det är en grabb

2007-11-21 @ 23:07:53
URL: http://perne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback