Vidrigt!

Jag har just sett något mycket vidrigt på tv.

Det var nån sorts städprogram där två tanter kom hem till en tjej och klagade på hennes lägenhet för att sedan städa upp där och göra den fin. I lägenheten bodde -  förutom tjejen och en ansenlig mängd smuts och andra läskigheter - en liten katt. Katten hade, som dom flesta katter, en låda med sand där det var meningen att den skule bajsa, men lådan var så överfull att katten vägrade gå dit (fullt förståeligt).

Då tog städtanterna kontakt med en veterinär som förklarade att när en katt tycker att lådan är äcklig slutar den att bajsa och när kattens mage blir så full att den inte kan hålla sig längre så kräks den istället, vilket var vad den här katten hade gjort - över hela lägenheten!

Vidare hade tjejen nån sorts matautomat till kissen, där man hällde i mat högst upp och så kom maten ut längst ner. Denna var placerad precis bredvid kattlådan!! Vem äter på toaletten om man har ett kök? Inte nån, och framförallt inte katter som är mycket renliga djur. Katten tyckte att maten var äcklig och försökte få fram fräch mat genom att krafsa fram ny mat (varpå den gamla maten hamnade på golvet nedanför matburken) men inte kom det nån ny mat inte, för tjejen skrapar upp maten som legat på golvet och stoppar ner den högst upp i matautomaten igen!

Det konstigaste med hela programmet är att människan, som uppenbarligen är helt inkompetent på att ta hand om både sig själv och sin kisse, FÅR BEHÅLLA KATTEN - TROTS ATT HON INTE ALLS TAR HAND OM DEN PÅ ETT BRA SÄTT!

Sånt här gör mej så  upprörd så att jag får ont i hjärtat!

Så nu ska jag genast gå och städa mina katters låda, lägga deras mat i burkar med lock så det inte dammar på den, diska deras matskålar, fylla på fräsht vatten i ren skål och ge som en fin duk att ha som matunderlägg. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hihi, det är som med barn... dom vill ha vad dom inte kan få. Men när dom har chansen så är det inte så intressant i alla fall.... De det som övning inför vad som komma skall! :) Varsågod för hjälpen förresten, det var så lite så. Jag hade ju inte något vettigare för mig så då kan jag lika gärna hjälpa er att bringa lite ordning :) Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback