Bäbisinvasion!

väntar... väntar.. och väntar...  men inte vill den här bäbisen komma ut ännu. Nej. Den kommer förmodligen (mot bättre vetande) att stanna i sin lilla etta fram till den 24 december - trots att utraljudsgubben lovat att den ska få komma ut den 11.

Däremot ville min kusins och hans frus bäbis komma ut aldeles nyss. Den är tydligen pytteminiliten - mycke mindre än Vidar som vi hälsade på i söndags - och han var ingen jätte precis... Så, två veckor:  två bäbisar. Trevlig trend det här!

Idag har jag tvingat Mårten att följa mej och titta på barnkläder, för den lilla killen måste ju få en present nu när han kommit till världen. Hittade (hoppas att Therese inte hinner läsa det här innan jag träffar henne) en supersöt fleecedress med en liiiiiten hund på som jag tror passar särskilt bra på små Bodanpojkar.

Har själv lite klädbekymmer nuförtiden. Jag är ju ingen xs-tjej i vanliga fall men det här med att stänga jackan/jackor är numera ett litet företag där dragkjedjor och självförtroende prövas hårt. Så idag var jag lite rationell och for till folkparken där de hade nån sorts utförsäljning av grejjer och köpte mej en jacka som jag med lite tur kan ha tills lilla pyret ämnar komma ut. Kan också meddela att jag fick Mårten att skratta gott  åt mig innan jag hittade den jacka som slutligen blev min. Det var liksom inte alla som passade så bra...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Den som söker finner, och kan man roa andra på vägen dit så är ju det bara bra ;)

Postat av: Jenny

Du är ju för söt!! :-D

2007-09-13 @ 21:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback