Har de senaste två dagarna

drabbats av ett fenomen som borde vara så förbjudet så det inte borde finnas. Och det mest fantastiska av allt är att  det hänt vid två helt skilda tillfällen och med kontakt med myndigheter som inte på något sätt har med varandra att göra.

Idag dissar jag (å det grövsta)
Inkompententa människor som dessutom har betalt för något som de inte ens skulle kunna stava till - ens om man bokstaverade för dom.

Utan att tråka ut omvärlden med detaljer kan jag konstatera att dessa två korkskallar i samarbete fått mej att tappa glädjen med att vänta barn. Jag är hemsk lessen, men precis just nu känns det inte det minsta bra att ha en bäbis - ett litet underverk- i magen, och jag är just nu storligen övertygad om att jag aldrig kommer att göra om misstaget att vara gravid igen.

Det är mindre än tre månader tills bäbisen är färdig därinne och den blivande mamman blir bara påminnd om hur otroligt korkat det är att skaffa barn när man inte har en tillsvidareanställning - på HELTID - och när den blivande mamman dessutom tar sig till att ha ont överallt och knappt kan röra sig somliga dagar,  jaa, då är det verkligen befogat att berätta för mamman att: Du måste flytta - dit där det finns jobb! Att det sen är ett jobb som jag med med nöd och näppe klarar av rent fysiskt är helt ointressant.

Nä, men lasta på lite dåligt samvete, krydda med hot om a-kasseindrag, fortsätt med att idiotförklara mig och toppa det hela med att jag inte får prata med min barnmorska - gör det.
Tack ska ni ha! Jag säger upp mej, lägger ner och ger upp! 
...
I allafall i några timmar
...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tror att vi hade behövt en rejäl shopping i kväll. Jag hade kunnat fixa nått med hjul för att få dig mellan affärerna ;-)
Kram kram

Postat av: Jenny

Jag var dit idag.. skulle kunna tänka mig att fara tillbaka med dig och utan barnen. Var inte jättelätt att vara där med barnen med låååånga armar.

2007-09-26 @ 22:29:55
URL: http://trulle83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback