Hund

Det ligger en hund på mitt golv. Den heter Chips och är inte min. Anledningen till hundbesöket är frånvaro av mamma. Hon bestämde sig nämligen för att åka till ett annat land. Ett varmt land (där man inte behöver elda). Så nu är vi med hund tills hon behagar koma tillbaka. Men hunden är gammal, trött, lydig och snäll med katterna , så det känns inte så jobbigt att vara med henne. 

Den här bäbisen som är inflyttad i min mage har nu blivit fantastiskt stark. Den slåss! Hårt. Jag tror att den tränar för sitt första kyubälte. Jag tror också att den är lite stor nu och att den har bra med plats så den får upp lite fart när den laddar sina sparkar och jabbar. Ibland känns det ungefär som att jag vill tappa andan när den är lite sådär extra på hugget. Fast det är ju roligt också. Känns lovande för framtiden.

Var och hälsade på en nyutkommen bäbis igår. Den var miniliten. Men megasöt! Det var tydligen min mamma som hade plockat ut den, men hon är ju som ganska rutinerad på det vid det här laget. Har övat på många bäbisar före den här.  

Idag har jag en "skitmycket att göra - dag" och nu är klockan ordentligt mycket över ett och jag har inte ens ätit frukost. Typiskt mej.  Jag är helt fantastiskt duktig på att göra ingenting... men det är också min enda lediga dag på länge. Jobbade 6 dagar förra veckan och ska jobba resten av denna vecka, och veckan därpå börjar jag med nya jobbet! Hurra Hurra Hurra!!!

Nä. Diska och äta frukost. Innan klockan tre. Det ska jag väl klara iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback