Regn.

Tänk att himlen kan rymma så här mycket vatten! Det har regnat sen jag steg upp. Utan uppehåll. Det som ska vara Villagatan  är just nu en mycket bra genomfartsled - för båtar! Jag har fina stövlar med blommor på. På förskolan. Där gör dom noll och ingen nytta. Jag tror att det fanns en tanke om att gå på stan idag, men jag törs inte gå ut. Inte ens Lotus ville gå ut, eller ut på inglasningen ville han, men sen ville han inge mer. Efter en halvtimme konstaterade han att "det kommer att fortsätta att vara dåligt väder" så då kom han in, men beklagade sig högt och länge - trots att jag försökte förklara för honom att jag inte kan göra något åt regnet. Nu ligger han i soffan och tjurar.

Igår fick jag träffa en ny människa. En människa som var Mycket liten. men Mycket fin. Ludwig vill han heta, och jag fick hålla och nosa, och bäbisen i min mage buffade på sin tremening så hela lilla han gungade, och sov... och sov... och sov...


Imorgon är det en speciellt viktig dag x två.

Viktigt 1:
Titta på bäbisen för att se att allt är bra därine och kanske, kanske kan vi se om den vill vara en liten tjej eller en liten kille...

Viktigt 2:
Första dagen på nya jobbet. Träffa nya barn, nya jobbarkompisar, nya rutiner, ny förskolegård, nytt allt. Läskigt och roligt.


Idag borde jag göra ett antal saker som nte vill bli uppskjutna längre, men jag har Ingen lust!!
å nu får jag minsann främmande! Och helt plötsligt kan jag stryka "öppna dörren" från min att-göra-lista! Det kom nämligen en vattenmätarbytargubbe hit och då måste man släppa in honom.

Nä. Stoppa in ren tvätt igarderoben, skriva lite på mitt skolarbete, ringa Kicki, hämta stövlar, borsta tänder... Listan kan bli hur lång som helst, men jag tror jag börjar med punkten vila en stund... hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback