inget spännande. Alls.

Har efter moget övervägande kommit fram till följande:

Min blogg suger.
Jag uppdaterar aldeles för sällan för att det ska kännas tillfredställande och jag skriver om totalt ointressanta saker. Jag har förvandlat bloggen från att vara ett ställe där jag funderat och reflekterat över saker som hänt mej till att bli ett avlämpningsställe för "det här har hänt idag". Jag har dessutom lyckats med bedriften att konstatera att jag : Stigit upp, matat min dotter, duschat, ätit frukost, gått ut med vagnen, väntat på att Neela ska vakna, gjort middag, sett TV, sövt barn och krypit isäng, om och om igen till leda och värk för alla som av misstag avlagt visit på denna sida. Och detta utan att framföra en enda åsikt om tingens ordning eller minsta reflektion om omvärlden. Så, jag säger det igen: Min blogg suger.
Eller kanske är det så att mitt liv suger? Har jag förlorat förmågan till hjärnaktivitet för att jag fått bäbis? Eller har jag utveckats till en sådan fullblodsegoist att jag inte längre tycker att något annat är viktigt utom mina egna -och i viss mån Neelas- förehavanden?

Hur som helst. Tror att jag ska samla ihop de eventuellt kvarvarande hjärncellerna, göra en funktionsanalys på dessa och sedan ägna några minuter åt att komma fram till om bloggmord blir mitt nästa uppdrag i min kamp att göra en skillnad för någon här i världen.  Till dess: Puss och Kram.

förresten kan Lotus få roa er så länge... Inspirerad av lilla dreggeltjejen...
image48

Kommentarer
Postat av: emma

Man blir ju rätt mycket mamma i början av föräldrakarriären. Sen kommer sakta men säkert sitt vanliga jag tillbaka. Håll ut, snart kommer du att börja fundera på andra saker än bajskonsistenser och barnkläder. Dock kommer dom tankarna säkert att uppta största delen av hjärnan, men snart kommer du att kunna blogga om nåt annat. Inte för att jag tycker det är trist på något sätt, men jag förstår vad du menar. Jag är väl ungefär i samma sits..

Postat av: Kicki

nja, bloggmord vore väl ändå att ta i va?

2008-04-14 @ 21:08:51
URL: http://nifty.blogg.se
Postat av: Kicki

Jag har nu funderat lite på det här och kommit fram till följande: Jag kan inte nämna namn så här publikt men jag känner till ett gäng som uppdaterar ännu mer sällan än du. Sen känner jag till en del som uppdaterar jätteofta men allt dom skriver är ointressant i alla fall. När du skriver är det i alla fall kul att läsa! :) Så bättre sällan och bra än ofta och skit. :)

2008-04-22 @ 21:57:49
URL: http://nifty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback