scrap för föräldralediga och träningsfunderingar

Idag har jag gjort något roligt! Jag har anmält mej till en scrapkurs för föräldralediga. Man ska ha med sig bäbis och barnvagn ;) Hihi, jag undrar hur det är tänkt, om vi ska försöka sköta om varandras barn eller... Hur som ska det bli jätteroligt! 6 tillfällen , 3 timmar per gång. Jag måste ju kunna få ihop något fint på den tiden tycker jag. Jag ska ta med mig min granne så jag behöver inte ens fara själv. Hipp och hurra! Om jag känner mig riktigt morig kanske jag lägger upp något här på bloggen.

Annars har dagen bjudit en sväng på stan med min lilla kompis Linda. Alltid lika trivsamt att sälskapa med henne. Om jag har riktigt tur imorgon så kommer hon hit och nattfikar med mej - det hade varit mysigt. Jag shoppade förstoss lite idag me.... två kjolar till lillan, en för 20 kr och en för 30 samt jeans och body för 100, det var nån sorts paketpris. Jag tror att jag lyckades handla "killkläder" till henne igen, men pojkjeansen va ju mycke snyggare, och med en rosa tröja till så kanske folk fattar att hon är en tjej. Vissa har haft lite problem med det och inte alltför sällan blir hon kallad pojke. Inte så roligt tycker jag, så nu frossar jag i rosa och gulligt men uppenbarligen med blandat resultat för een av de dagar när hon hade jeans med rosa detaljer OCH en rosa body blev hon kallad kille... Jaja, somliga kanske skulle skaffa glasögon eller läsa in sig på  färgkoderna som gäller för bäbisar.

På tal om bäbisar (som det ofta blir tal om i den här bloggen numera) så är Neela ingen bäbis längre. 10 kg tung, snart 9 månader kan hon nästan krypa, säga mamma, pappa, Lotus, kisse och ordvits (ja, det var nog bara en lyckträff), och göra grymma sladdar med gåstolen här i vardagsrummet. Hon har även växt ur sin lilla bilstol och vi har fått skaffa henne en större.

Har träningsfunderingar. Vill göra nåt denna terminen. Vill ju självklart egentligen jutsa, men är mycket tveksam om kroppen håller. Alternativen är typ

Styrketräning -dyrt, lagom kul och tar inte så mkt tid

Simning - bra och snällt mot kroppen MEN dyrt, äckligt och fruktansvärt tråkigt.

Vattengympa töntighetsfaktor 100, men mycket bra för mej (jag är ju ganska töntig) men även det ÄCKLIGT!!!

Jujutsu - roligast på jorden, förhållandevis billigt, inspirerande, nyttigt, men det finns en risk att jag sliter sönder mig och inte kommer att kunna komma tillbaka på mattan nånsin igen om jag börjar för tidigt.... unddra om imorgon är för tidigt...

Promenader som så småningom kan bli joggingtur - Gratis! Lätt att få med sig kompisar, kan reda ut världsproblemen samtidigt som man tränar, Neela kan följa med, men inte så kul... alls. Svårt att få nån sorts tempo och lätt att man faller för fikafrestelsen efteråt....

Cykla - Gratis. Man får se mycket. Neela kan följa med. Lät att kombinera med andra träningsalternativ och andra ärenden ;) Funkar dåligt på vintern... Kan vara lite kallt.... Jag har oskön cykelsadel :(

Så, vilket ska det bli??

Kommentarer
Postat av: Kicki

Åååh, en scrapkurs... det låter ju jättekul. Inte för att jag är avundsjuk på det där med barnvagnarna som ska följa med men har man inte barn själv så har man väl ett annat perspektiv på det där med vad man får göra i lugn och ro. :) Jag är ledig imorrn kväll om ni vill kika förbi. Risken är stor för promenad om ni vill hänga med! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback