hurra hurra hurra

har vi sagt till våran Neela idag.

Imorgon fyller hon ett år. För ett år sedan ganska precis nu sa jag till Mårten att nu måste vi åka in (till BB) för nu gör det så ont så jag itne vill vara hemma längre. Då hade jag inte en aning om hur mycket ont jag skulle hinna ha innan klockan blev 20 över 5 på eftermiddagen och det var lördag den åttonde december...

Just nu är det också ett år sedan det var nästan ett dygn sedan vattnet gick och jag hade varit vaken i 21 timmar... och still going strong och tur var ju det! I gårkväll när vi gick och la oss sa jag till mårten att "I natt ska jag sova lite extra gott, bara för att jag kan...." Och så gjorde jag det :)

Nää, det finns dom som undrar om eventuella syskon till Neela och jag ... Nää, jag känner mig kluven. Jag vill gäran ha fler barn, men jag vet faktiskt inte om jag vill bära dom eller det, iallfall inte om jag ska vara ens hälften så risig som jag var när jag kånkade runt på Neela, och inte är jag sugen på att göra om förlossningsproceduren heller. Nu känns det som att jag  i ett sånt läge gärna kan vara sövd och lyckligt ovetande - precis som jag resonerade innan jag visste vad jag pratade om...

Nog om detta.

Idag har vi kalasat till Neelas ära och det har ätits tårta och öppnats paket och Neela har varit storögd och söt hela dagen. Dessutom har hon sovit toppenbra idag och somnade sött vid tio ikväll. Hipp och hurra för d me´!

Kalasandet har föregåtts av vissa förberedelser så som:

Städning av hus - mestadels utfört av Mårten

Tvättning - mer för att det känns bra att ha gjort undan lite när man vet att man ska ha besök

bakning av banankaka - det var en typiska Sandrauppgift

tårtpynteri - också min post

kakfatsinköp - Sandra - igen

ljuständning inne - Sandra

Marchalltändning ute - Mårten - och fint blev det !!

och ...


Jäsa bullar.....


Inte alla blev perfekta...

Bullar vila

Bullar svalna under bakduk

bullar färdiga - snygga och goda  - och MÅNGA!

Kanske den perfekta bullen....

Och till sist - Neelis med egen tårta att angripa på bästa sätt.

Kommentarer
Postat av: Sanna & My

Grattis i efterskott från oss! Lät jobbigt med förlossningen. Börjar känna mer och mer att jag hade oerhört tur med min fyratimmarsvärpning :) Jag gör om det imorgon! Fast så tänkte jag inte då, det var FRUKTANSVÄRT intensivt.

God Jul på er om vi inte springer på varandra innan!

Postat av: Anonym

GRATTIS till Neela på 1-års dagen! Verkar som firandet blev lyckat :-)

2008-12-08 @ 21:26:55
Postat av: Matina Almgren

GRATTIS!!

tänk att det redan har gått ett år, tyckte det inte var längesedan som ni berättade att ni var gravida (eller mest du då). men vi här från skåne säger grattis till neela o hennes föräldrar, henne har ni gjort bra!!! kramar till er alla

2008-12-08 @ 22:57:32
Postat av: Jenny, Marcus, Bobby och Kevin

GRATTIS i efterskott lilla gumman! HOppas din dag blev alldeles kanon. (det verkar ju mamma och pappa set till:-))

Kram kram!!

2008-12-09 @ 13:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback