Trött idag

Idag är det en grå grå grå onsdag och jag är jättetrött.

Neela var lite lessen igår kväll och inatt och det i kombination med att hon tyckte att sju var en bra tid att stiga upp gör att jag nu är lite sliten. Men största anledningen till tröttheten sitter i min näsa. Snor. I mängder som inte tidigare skådats (förutom hela första  året som jag jobbade).  Snorinvationen har lett till följande tråkigheter:

1 total avsaknad av luktsinne - oj, har Neela bajsat?? Det har jag inte märkt...

2 Mycket begränsad smakupplevelse. Har ätit smörgåstårta - som jag älskar- och känner att jag lika gäna kunnat äta sågspån. tråkigt!

3 ICAs försäljningsiffror på lambi näsdukar har slagit nya rekord och de kan numera i princip leva på min förkylning med tillhörande näsdukskonsumtion.

4 Ett STORT berg av näsdukar... i varje rum av vårt hus. Helt plötsligt kommer vi att ha användning för den stora bruna soptunnan som står här ute... vi brukar annars ha kanske 2 påsar i den när sopbilen kommer...

5 Sist och viktigast. Ingen skönhetssömn. Alls. Det går inte att sova när man måste använda en särskild teknk för att alls kunna andas, och denna tekniken funkar inte när man somnar - vilket självklart får till  följd att man vaknar... och förblir vaken.

Så dagens fråga är: Hur är det möjligt att bli frisk när man inte får sova??? Sömn är ju den bästa medicinen!

Tröstar mej med att lillan sover iallafall trots att hon lider av ganska exakt samma åkommor som sin mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback