Att göra

Idag har jag en jättelång att göra lista.

Ringa försäkringskassan
Ringa en särskild präst
Bära upp följande saker på vinden: Tapeter, gåstol, Barnmatstol, julgran
Handla overall till Neela
Handla fleeceväst till mej
Tvätta
Julpynt - bort!
Vattna blommor
Nya byxor till Mårten
Sortera och städa min garderob
Boka tid på banken
Hämta ut pengar

Förmodligen kommer jag att skita i den och fara å hälsa på Jenny istället!
Ha!
(Där fick du, du långa lista av måsten och borden...)
 
Igår skulle jag å lillan till stan tyckte jag. I min amningskorkade hjärna var det helt logiskt att vi kunde ta bussen ner till stan för att sedan åka med Mårten hem. Denna plan var hållbar i flera timmar, ungefär till aldeles innan vi skulle fara, då jag kom på att det är svårt att åka bil med Mårten, om man heter Neela, när ens lilla bilstol är kvar hemma och man själv är på stan!

Ah, tänker Neelas skitsmarta mamma, då tar vi bilen då! Men... Bilen som rymmer en vagn är ju... med Neelas pappa på Alimak. Men herregud! Det var nog inte meningen att vi skulle till stan, eller? Men finns en vilja finns en väg. Ringer Mårten som får komma hem och sen for hela lilla familjen på stan.

Sådärja, så fick jag som jag ville ändå!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är storlek 50 på overallen, men eftersom Knut kunde ha den den 27/11 - då var han ju nästan 2 månader (och kille) så kan hon säkert ha den också? Du kan ju komma förbi och pröva den om du vill. Du får gärna köpa den om hon kan ha den.

Postat av: Matina Almgren

Hej vännen! Ville bara säga att jag blir så glad av att läsa din blogg, men det gör ju att man längtar efter att få åka upp och hälsa på. Kan ju inte det nu, men hoppas det ska gå till hösten. Just nu växer jag och frodas o gubben kallar mig köttbulle. Ska han säga som har början till gubbmage. Vad är hans ursäkt förrutom åldern isf!? Saknar er alla hoppas vi snart ses, ni vet var skåne bor. Kram på er, Matina

2008-01-17 @ 08:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback