rutiner?

Neela vill inte sova. Fortfarande. Fast inatt gjorde vi ett litet framsteg och sov fyra timmar mellan halv ett och halv fem! Ljuveligt. Hon somnade tillcohmedi vagnen så jag fick hela min sida av sängen för mig själv!! Men när klockan var halv fem var det färdigsovet och då ville vi tydligen vara vakna till närmare halv elva... Då var jag så trött så jag mådde illa... Sov till halv tre och nu är det mörk ute och jag får inget gjort idag heller...

Nån som har nåt tips för att lyckas införa nån sorts rutiner med det här med sovningen? Hur tidigt kan man börja med sånt? Hon fyller 6 veckor idag, och visst går det att jag sover samtidigt som henne, men jag får ju inget liv! Det är ingen som vill vara med mej på natten :(  

Iallafall har mina kompisar fått sitt hus i frostkåge idag så vi ska nog förbi där och kolla lite. Nåt måste man ju hitta på så man inte blir galen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

men lilla stumpan då.. är hon bara vaken och ganska snäll eller skriker hon? Vi hade det ju som sagt så med Kevin tll han var nästan 3 mån. Jag hoppas det går över fortare för er. Om inte så kräv att få låna våran gunga av Therese :-P

Postat av: Emma

Usch vad jobbigt. Förstår att det är trist att sova på dagarna- och på nätterna är det ju rätt öken.. Har ni testat att försöka hålla henne vaken på dagen så att hon blir dödligt trött på kvällen? Kan ju bli en hel del gnäll, men det kan ju vara värt ett försök kanske? Annars får ni köpa en sån där gunga som gungar av sig själv (antar att det är en sån Jenny pratar om) så kan du sova någon timme i alla fall

2008-01-20 @ 12:30:10
URL: http://emsie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback