Vinter

Idag är vi i Fällfors. Här är det vinter. Snön yr och det känns ganska kallt. Men mysigt är det. Iallafall att vara inne. Gunnel och Kenneth eldar och det är 26 grader i köket. Skönt! Neela myser vid brasan och tittar på granen.

Idag har jag lämnat bort Neela för första gången. Det var lite läskigt, fast jag måste ändå säga att det gick bättre än förväntat. Trodde att jag skulle vara mer orolig. I nästan två timmar var Neela hos sin faromor utan mej. Hon sov hela tiden till farmors stora besvikelse. Hur kul är det att ta hand om sitt barnbarn när hon bara sover?

På tal om sover, natten som gick var en sådan natt när jag och min dotter INTE var överens om vad vi skulle syssla med. Neela vill vara vaken och äta, gråta, ha ont i magen och vara söt. Jag ville sova. Utgången blev att vi var vakna till framemot fyra och somnade sedan utmattade i soffan. Vaknade strax före halv åtta av att vi båda var hungriga. Jaa, det är livet nu det. Äta, sova, äta, äta, sova... typ.

Sjöng på begravning idag. Det gick över förväntan. Känner mej nöjd. Hade dessutom turen att få komp till min sång så jag slapp spela själv. Ibland har man tur!

Nu bjuder svärmor på bullar! Hurra! Jag kommer!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, så duktigt av dig att lämna henne. Visst var det mer än roligt att se henne igen även om det blev en kortis? :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback