regn och blåst

det är riktigt mysväder idag!

Fast jag hde ett stort antal saker på "attgöralistan" tror jag att jag stannar inne och undviker risken att flyta iväg mot okännt mål ifall jag sticker ut nosen.

Lillan sover och jag har stekt köttfärs. Här ska nämligen bjudas på middag ikväll. Tyvärr verkar en av middagsgästerna vara lite sjuk, men jag lagar mat ändå så får man väl se vem som vill äta upp den!

Dagens meny:
Lasange
eller
Köttfärsgratäng

Kaffe och små bitar mörk choklad 
eller
Kaffe och Äppelpaj (den är dock beroende på hur länge Neela tänker sova i eftermiddag)

Borde haft nån liten förrätt...
Förslag?
(Helst fiskfria sådana då en av middagsgästerna i kombination med fisk brukar resultera i total andnöd och tilhörande akutbesök...)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Förrätten nummer ett är tunnbrödsrullar med renröra i.... mums. Men ingredienserna är inte direkt sådana som man bara har hemma helt utan anledning, tyvärr!

Postat av: Anonym

Seranoskinka med riven ädelost och passionsfruk. Lite små exotiskt men mycket gott samt att det tar bara någon sekund att göra. Lägg två-tre skvor seranoskinka på ett fat och riv över lite ädelost, t.ex. kvibbles gräddädel och fördela en halv passionsfrukt ovanpå och runt. Vill man kan man servera den andra halvan till :)

2008-06-10 @ 20:52:46
Postat av: Andreas

Meh, kanske skulle fylla i info om vem som skickat förslaget :)

2008-06-10 @ 20:54:24
URL: http://andreasboman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback