hm!

Jag har blivit en latis! Uppdateringstakten på den här bloggen är under all kritik! Som Kicki säger: Vad är det för mening att ha en blogg om man inte använder den?? Skärpning utlovas.

Familjen Hansson/Lövgren kan lägga en händelserik och mycket trevlig och omväxlande helg till handlingarna.

Fredag: Smitardagen:
Gick som planerat förutom att min mamma roat sig med att plocka ut barn ur blivande mammor på natten och därför var i sitt sovande tillstånd på dagen och då valde sängsälskap istället för att fika med oss.  Men tur had jag och min lilla tjej- mest jag - för när vi kom ner till stan sprang vi på Jennys bil och tänk, Jennyn va på stan och hade tid att gå med oss en stund! Hipp och hurra!

Vi hann ju även med att hälsa på på Mårtens jobb. Intressant. Jag kan konstatera att jag inte skulle vilja jobba där, eller om jag skulle jobba där skulle jag vilja sätta lite färg på väggarna först. Dom har typisk "industrifärg" överallt! Men flera av Mårtens jobbarkompisar tyckte att jag hade en söt dotter och det är ju alltid trevligt att få berkräftat :)

Lördag: Soldag:
Idag var solen ute. Ovant! Firade med att gå en promenad med min mamma. Neela var vaken och nöjd i vagnen nästan hela promenaden. Den del som hon inte var vaken och nöjd sov hon och var nöjd. Sen blev det fika följt av soppa, så ska det låta, skjutsa Mårten på hockeyhelvetet, köpa nya vindrutetorkare, försöka sätta fast vidnrutetorkare (behöver jag en säga att det inte gick så bra. Klämde mej, frös om fingrarna blev arg, ville sälja bilen och gå hem till Kåge, gick in och tjurade) och sen blev det dags för melodifestival - fläckvis acompanjerat av Neelas lessenlåt. Typiskt bra dag. (Fast det hade förstoss varit ännu bättre om jag fått dit torkarbladen.)

Söndag. Hoppsandagen!
Skulle till bodan på loppis. Men det var ju i lördags! Hoppsan! Gjorde plättar till frukost och gick på promenad. Sen gjorde Mårten mat till mej och inte vilken mat som helst! GOD mat! Med rödvinssås och klyftpotatis och kött med OST i !!

Sen ville lillebror ta med sig sin Anneli och komma å hälsa på. Trevligt. Spelade spel, fikade och tävlade i "vem är tröttast" Neela vann och somnade ifrån oss alla andra till ljudet av Wallander.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Men Sandra, du glömde ju det största smitet. Det som gick hela vägen till Pite! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback