halloween

har det varit. Jag vet att det är länge sen, men jag kom på att jag måste få  berätta en grej.

Jag har väldigt dålig koll på hur man ska fira detta om man är barn, men jag tror att om man ska gå omkring och terrorisera och säga bus eller godis, så bör detta göras på antingen fredagkväll eller lördag.

Under allhelgonahelgen kanckar det på vår dörr på , observera, Söndag på eftermiddag. På andra sidan står två killar, uppskattningsvis runt 10- 12 år- Inte en utkläddhet på hela kroppen men dock en plastpåse som det låg lite godis i.

"hej" sa jag

"ööh... öhh... " sa ena killen

"öhh... bus... eller godis" sa den andra

"Va," sa jag som inte fattde att dom var halloweenfirare - kanske för att dom inte var utklädda

"Öhh... Bus eller godis" sa dom och såg irriterat på mej samtidigt som dom tryckte upp sin plastpåse på ett typiskt tiggit sätt

"jaa" sa jag "då får det bli bus för jag har inget godis"

Pojkarna så totalt nollställda ut och jag tittade på dom på mitt allra bästa "gå härifrån sätt"

"men...har du pengar då?" undrade den ena killen och ser hoppfullt på mej

"ja" svarar jag

"kan vi få dom" säger han - och det är ungefär då som jag inser att han på fullaste allvar är :
1. Tio - 12 år och INTE kan uppbåda ett vettigt bus!!!
2. Tror att jag tänker ge honom pengar för att han knackat på min dörr en söndag eftermiddag med en plastpåse i handen
3 Totalt har missat hela grejjen med halloweenfirande
4 uppenbarligen även fått andra att gå på hans miss - för det är tydligtvis så att någon har gett honom en godis...
Stackars korkade barn!!

"Nej" säger jag med en självklarhet som bara jag kan uppbåda när jag tycker att nån är  riktigt puckad

"varför då" frågar den andra
" för att det är mina och det är jag som jobbat ihop dem" (underförstått  KLIPP ER OCH SKAFFA ETT JOBB - OCH FRAMFÖRALLT, FÖRSVINN FRÅN MIN BRO OCH KOM TILLBAKA NÄR NI SER UT SOM SPÖKEN, ELLER ÄNNU HELLRE KOM INTE TILLBAKA ALLS!)

"ööh... " säger killarna och ser mycket förvirrade ut på det typiska Nu- vet- vi- inte- vad- vi- ska- göra- sättet.

"men kan jag få en ny plastpåse, för min är trasig" säger den ena killen

"jaa" , säger jag i ett plötsligt försök att åtminstone vara lite vänlig. Sen går dom. Och gjorde inget bus, eller inget som vi märkte iallafall.

Så vad ville jag komma fram till?

Kom inte hit och tro att jag ska ge bort godis om ni inte är utklädda, och försök åtminstone komma på rätt dag och ha iallafall några små bus till hands om folk inte vill ge er godis... Och be inte om pengar, det är liksom... mer tiggeri än vad det är fireri av en högtid som alla uppenbarligen inte vet så mycket om...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hahaha! Snorungar! Tänk att denna genaration ska ta hand om oss när vi är gamla och grå... :/

Postat av: Emma

Vi höll oss borta hela Halloween-helgen för att slippa detta tiggeri. Jag kan självklart ge godis till små söta barn som klär ut sig till små spöken eller nåt. Men de senaste 2 åren här hos oss så har det varit precis som du beskriver, dom har kommit typ en onsdag?! och tiggt godis utan utklädnad.. Jag har inte heller gett dem något och inget bus har hänt här heller :-)

2008-11-13 @ 11:27:50
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback