Sälteater och förskolefunderingar

har sett sälteatern ikväll.
Riktigt underhållande!
Och det är ju så roligt att få fixa till sig lite och fara bort. Neela har varit med sin mormor och det hade gått hur bra som helst. Känns sköntatt det går så bra att lämna henne med andra.

På tal om framtiden så har jag pratat med expen idag, och dom bekräftade vad jag hört på byn - att det är fullt på alla kåges förskolor och att det behövs öppnas ett till provisorium, men att det inte är klart med lokal.
Trist!
 Så även om det skulle lösa sig så måste vi skola om Neela till hösten då hon ska börja på en permanent förskola. Så jag tog beslutet att inte ha henne i Kåge den första terminen. Ett provisorium innebär ju oftast lokaler som inte egentligen är tänkta för verksamheten och en oplanerad utemiljö. Jag önskade att vi skulle få ha hene på Alhem, dels eftersom jag jobbat sär och vet att det är bra, dels för att jag fått jobb på Morön och det blir bra för oss att köra och lämna henne där. Hoppas att dom har plats för oss, och hoppas lite extra på Bamse eftersom det var där jag jobbade och jag känner till den förskolan.

Kom på nu att jag glömde fråga hur det var med dagmammor, kanske kunde hon fått va hos dagmamma här på gatan den första terminen... måste kanske ringa tillbaka imorgon... Oj, nu blev jag en såndär besvärlig mamma...

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag blir så less på att dom inte kan öppna en ny förskola i Kåge. Det verkar ju inte som att ungarna blir FÄRRE direkt. Dom skulle ju kunna köra hit nåt älvsbyhus och ställa bredvid "notbladet" eller nåt. Dom kan ju inte bara ha en massa provisorium.. När ska Neela börja? Knut ska ju börja så snart som möjligt, men det verkar lite svårt.. jag önskar vi kunde ha honom i stan också, men vi har ju bara 1 bil...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback