Dagen - delvis i bild!

Idag var  det meningen att vi skulle få besk av Johanna och THeo, men dom blev hemma, och jag började grejja och tänkte göra en sockerkaka. Smälte smöret på spisen , men så blev Neela akut hungrig och direkt efter det akuttrött ,så smöret stod där det stod och på bänken stod alla baktillbehören...

Jag gjorde lillan iordning för att lägga ut henne på inglasningen , men kom på att jag hde vagnen i bilen . Ute var det ASkallt - trodde jag - så jag klädde på mej allt jag tycktes behöva och gick ut med barn och bilnyckel. Ute var de rätt skönt så jag tänkte att jag kunde ju gå en sväng... Plockade ut vagnen och gick över till grannen som inte var hemma och således inte vill förja oss på prommenad.

Bestämde mej för att söva Neela gåendes, nu när jag änså var klädd och fint väder va de ju ändå... När jag kommit en bit ringde Johanna och sa att dom inte skulle komma och det är ungefär nu jag får för mej att vi ska gå till frostkåge. Eller jag ska gå och Neela ska åka. Just då kändes det som en bra idé...

Så Idag blev det en riktig friskusdag. Neelis sov i vagnen nästan hela tiden. Hon var lite arg på Solen för den ville lysa starkt i hennes ögon.


När vi kommit halvvägs kommer jag på att bilnycklarna sitter kvar i bilen... RInger en snäll granne som går och plockar in dom... Sen kommer jag på att jag har smör på spisen... Men minns också tydligt att jag stängt av plattan. Tur!
Går lite till. Kommer plöötsligt ihåg att det sista Mårten sagt innan han for till jobbet va : Du måste elda idag....
Jag har inte gjort nån endaste liten eld...

Men det är lika bra att kanlla vidare. Liksom inte lönt att ge upp när jag är över halvvägs liksom... Kommer att tänka på katter... OJ! Mika är instängd i källaren, med kattlåda - ingen fara... Lotus ligger i Neelas säng... Utan kattlåda... och utan möjlighet att ta sig till låda eller ut... Inte bra ...

Efter jag kommit till frostkågekiosken är jag less på att gå, har skoskav och tycker att det här lätt hamnar i kategorin "En av mina sämsta ideér .. Nånsin! "  Känns inte bättre av att jag vet att jag måste ta en buss hem typ det första jag gör när jag kommit fram av ovan nämnda orsaker... Morr! Sista biten upp till Johanna är en uppförsbakce som inte är av denna världen. Pus och stön och ont i fötterna :( Hungrig är jag också.

Väl framme konstaterar vi att det inte går några bussar från frostkåge till stan  - iallafall inte såna som stannar utanför Johanna och Martins hus... Så jag lånar skor utan skav och knallar ner till kiosken för att ta en buss därifrån. BUssen kommer.... UPPIFRÅN BERGET DÄR JAG NYSS VAR!!! Gaaaaah!!!


När vi kom hem trillade lillan på hallgolvet med tutte och allt!
Blod och tårar och snor i en salig blandning. Puh och ush!


Kände att jag efter denna inte alls så perfekta dag var tvungen att baka lite så det blev sockerkaka med o´boy och PEPPARKAKOR!!

Mårten och Neela sov sött i sängen och jag lyssnade på julmusik och fixade små pepparkakehundar, tuppar, fötter, kaniner, elefanter och båtar... bland annat... Den som kommer hit får smaka :)

Senare på kvällen kom Anette och hälsade på. Hon hade sin sminklåda med och lämnade små spår i mitt ansikte! Roooligt!!



Nu ska jag ta en välförtjänt låång natt .. eller iallafall ska jag sova till min underbara dotter tycker att jag ska stiga upp ...

Kommentarer
Postat av: Sanna & My

Vet faktiskt inte om det är någon fler som bloggar... får väl fråga den 22a!

Har själv haft planer på att gå Frostkåge-Kåge, men vet inte riktigt vilken väg man ska gå. Känner jag mig själv rätt hamnar jag väl i Kusmark eller nåt :) Så jag promenerar Frostis runt i stället!

Postat av: Anette

Kul å se att du börjat lägga upp bilder!

2008-11-21 @ 17:32:31
Postat av: Jenny

Å herregud!! Vilken dag, jag blir helt slut (och väldigt imponerad) bara av att läsa om den, haha! Snygg sminkning också! Hon kan sin grej!

2008-11-23 @ 22:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback