Fredag

Jag och Neelis har varit på scrapträff idag. Och det gick hur bra som helst. Jag har världens snällaste barn. Hade tagit med mej stolen som jag beställt med lillebror från IKEA och i den satt lillan och tittade och jollrade och doppade fingrarna i stämpeldynan... Jag han med en och en halv sida och härmed har jag alltså scrappat min allra första sida i det "riktiga" scrapformatet. TIdigare har jag bara gjort A4 eller det lilla formatet som Neelis har i sitt fotoalbum. Är MYCKEt nöjd.

Har denna dag även ätit ett maxmål - känner mej otroligt syndig och dålig på alla sätt och vis, men det var SKITGOTT!! Har även konstaterat att jag och Neela åkt på nån sorts förkylning och nu mumsar jag Ipren och Neela andas genom munnen för hennes lilla näsa är full med snuva. Inte kul. Ludvig - mitt kusinbarn -  hade inte heller en så kul kväll. Han hade feber och var aldeles lessen, men han fick iallafall se nån sorts Nalle Puh-program där Nalle Puh hade blå tröja och christoffer Robin förvandlats till en tjej som hette nåt som jag inte kom ihåg. Det tyckte han var trevligt. Det här med förkylningar och småttingar suger så hårt att det borde förbjudas!! Själv kan man ju iallafall snyta sig och berätta var det gör ont och andra vensäntligheter, men när man är liiiiten så kan man inte det.
Värdelöst.

Kom att tänka på snuttar. Neela är e snuttunge. Det betyder att hon har en snutte när hon vill mysa och somna, och alltsomoftast däremellan. När jag funderat en stund till kom jag fram till att jag också har snuttar. Kan just nu komma på två.

1. Mörk Choklad
2. Den bärbara datorn.

När jag - som ikväll - är jättetrött och egentligen borde sova men känner att jag behöver varva ner lite först så är det inte dumt att ta med sig datorn till sängen. Oftast blir det lite patiens... patians...(hur stavas det???) Det är iallafall ett helt okej sätt att tömma hjärnan på så att jag orkar somna... Men framförallt snuttar jag med Choklad. Jag skulle inte säga att jag missbrukar choklad, snarare att jag brukar choklad - men inte alltid i hälsosamma mängder...
fast jag har bestämt mej för att jag tänker strunta i det och mumsa på bäst jag behöver för att...
...
... 
...
ja....
för att varför då egentligen...
För att det är gott!!!
Det var den vettigaste anledningen jag kunde komma på just nu.
aa..
Nu är det sovläge här.
Jo.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Haha! Vi hade nästan samma snuttar ikväll då du och jag, men jag snuttade med "sura nappar" och bärbar dator. I vanliga fall är datorn bannlyst från sovrummet men inatt gjorde jag ett undantag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback