det här inlägget ska inte handla om

SNOR

---

,,,,

...

Hm... SÅ nu vet jag inte vad jag ska skriva... Men iallafall har det varit ett särdeles fint väder och jag har passat på att studera vårat sovrumstak medan Neelis och hennes mormor studerade vädret och apotekets innehav av medeciner som man kan behöva. Sovrumstaket är vitt och apoteket hade inte medecinen som mamma ville ha.

I eftermiddag tog jag mej i kragen och ignorerade det det här inlägget inte skulle handla om och gick ut och satte mej, Neela och Mårten i bärbusken.
 Detta resulterade i:

Neela fick krusbärsgegga på sin utedress

Jag brände mig
å det gruvligaste på en brännässla samt stack en krusbärstagg lååångt in i fingret (AJ,AJ AAAJ)

Mårten plockade vinbär
under tystnad... jag tror att det var en sur tystnad... jag tror inte "plocka bär" är en typisk Mårtensyssla...

Neela blev less på oss och började äta gräs- vilket oftast slutar med att hon kräks...

Neela blev mer less och började knorra och göra "snart skriker jag om vi nte gör något annat- ljud"

Jag stack mig igen och kände att det var nu sjukt mycket bär i en sån liten buske - måste man verkligen plocka alla??

Mårten blev tokhungrig.

Det har hänt en lustighet idag. Neela somnade i maten - jag vet, de flesta barn gör så emellan åt, men det ser verkligen Jätteroligt ut. Jag skattade åt henne så hon vaknade, som tur var har hon en pappa som  - något mer rationellet kanske - bar henne till sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback