Sandra 23:38

Kicki har en ny cykel.
 En likadan som min.
Fast hennesär ny.
Och min är gammal.
Fast min är också fin.
Men hennes är ny.
 ÅÅÅÅH!
Jag är verkligen fast i "konsumera mera mest och hela tiden"´-träsket!!
Nu vill ju självklart ja me har en ny cykel.
En såndär fin som Kicki har...

Vad är det för fel på mej???



Har gått i skogen med barn,hund och kompis idag. Det var bra. Det var många väder. Några minuter var det tillochmed flera väder samtidigt. Det var skumt. Fast på nåt vis typiskt höstigt.

Mårten är sjuk.
Neela är hängig.
Jag är frisk.
Imorgon har jag en mängd sker jag skulle kunna göra - för Mårten blir hemma från jobbet.


  Måla lekstugan - helst klart
  Plugga
  Tvätta
  Baka... hm... Det vore gott...
  Städa och sortera å sånt
  Städa och tvätta bilen... eller bilarna
  Byta gardiner i lillrummet
  Storhandla
  
Men förmodligen kommer ja me att vara sjuk... :(
Vilket får till följd att inget av ovanstående blir gjort ... imorgon... heller... Suck.
Det är nåt magiskt med att ha skaffat hus. Att-göra-listan tar ALDRIG slut... För var sak man gör adderas minst två nya...  

Men det är mysigt också.. särskilt nu på hösten... Eget hus att krypa in i... eget hus att pynta...  hm... Det är lätt värt det!
 


Kommentarer
Postat av: Linda

Det där med konsumtionshysterin är du inte ensam om, tyvärr ser samhället ut så nu för tiden och det är lite trist. Speciellt för en som mig som faller för allt... :/



Vill också ha ett hus, jag vill ha något eget som jag kan pyssla med, en lägenhet känns så... ja , jag vet inte riktigt...

Postat av: Kicki

Oroa dig inte, den blir säkert stulen snart. :)

2008-09-07 @ 22:14:26
URL: http://nifty.blogg.se/
Postat av: Kicki

Min nya cykel alltså... ;)

2008-09-07 @ 22:15:19
URL: http://nifty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback