KIA cee´d _sw och andra överraskningar

Vaknade för ett tag sedan. Närmare bestämt 04:27. Har varit vaken sedan dess. Och är inte ens trött! Trist var bara att Neelis också vaknade när jag fick för mej att det var en bra idé att börja stöka i köket vid halv fem. La mej igenoch försökte söva om henne vilket jag lyckades med en och en halv tmme senare... Så nu sitter jag och försöker vara tyst.

Livet är fullt av överraskningar står det högst upp på min blogg. Tänkte lista några...

1. Igår handlade jag ett stort ekbord till vårat kök. Det rymdes fint i stora 945:an och för detta betalade jag (nu kommer det överraskande i det hela) 500 kronor. På europamöbler. Bordet var lite fraktskadat och därför ville det vara billigt, men de skador jag kan hitta sitter på bordsbenen och är varken särskilt djupa eller störiga. Ser ut som att vi ägt bordet en tid och Neela kört på benen med Bobbycar ett antal gånger.

2. Vi har bara en katt nu - (det är inte så överraskande , mest bara sorgligt) - men våran levande Lotuskisse har förvandlats till ett mysmonster som kurrar högt och högst och gosar så mycket han orkar. Trevligt!

3. När jag skulle åka till veterinären med kissen var jag helt säker på att jag skulle vilja ha honom kremerad och inte ta med honom hem, men ju närmare travbanan och veterinärenn vi kom ju mer kände jag att jag ville nog ta hem honom ändå.

Så i fredags hade vi begravning under äppelträdet där han gillade att sitta och spana. Neela var med och klappade och vinkade till kissen när vi la han i det djuuuuupa hålet som Mårten grävt, och sedan var hon väldigt duktig på att täcka honom med jord. Lotus gick förbi och då passade hon på att kasta lite jord på honom med (nånting säger mig att hon kanske inte riktigt var med på skillnaden mellan död och levande katt).

 4. Jag har inte lika ont i magen nu som jag hade förra veckan. När man är mitt i smärtan tror man verkligen att det aldrig ska gå över, men nu är det äändå helt okej. Jag kan fortfarande inte gå så bra, och framförallt ksn jag inte gå särskilt fort (fartvidunderna sniglar spinger ifrån mej med hästlängder) men jag kan röra mej lite iallafall.



Nu till något som inte är så överraskande.
Vi har - eller hade-  lånat hem en bil över helgen, som vi självklart blev väldigt förtjusta i. (Men att tjusa oss som till vardags kör gamal skrotbilar är ju kanske inte nån bedrift om man är en splitter ny bil... ). Iallafall var det en bensinbil som var här över helgen och igår eftermiddag lånade vi hem en diesel och
... ... ...
OH MY GOD!
I´m in Love!!!
Men det är väldigt mycket pengar i en ny bil, även om just den här bilen räknas som en "billig" ny bil så är det fortfarande mycket pengar för något som man använder för attfrakta rumpan med tillbehör fårn en plats till en annnan.

Klicka för att se nästa bild

Typ såhär vill bilen se ut, men om jag får bestämma vill den ha en annan färg....

Kommentarer
Postat av: Kicki

Tack för frukost/lunchdejten idag! Mycket trevligt och alldeles för länge sedan sist! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback