minus: en gran

Ikväll blev Mårten överfallen av arbetsamhet. Han fällde en gran och två ... små träd... som heter... SYRÈN (visste väl att jag skulle komma på det tillslut ;) Samtliga stod på våran gård. Väldigt mycke kvistar och blad blir det av en sådan åtgärd så imorgon kan det tänkas att vi hyr oss en liten släp och dumpar skräpet på lämpligt ställe.

Vi haver cyklat idag också. Ifrostkåge, eller till frostkåge heter det. Och vi lyckades denna gång komma på den brilianta idén att cykla "den andra vägen" så att vi fick en tokbrant uppförsbacke att forcera. Tokbrant uppförsbacke och garvidmage i vacka 28 var inte kompatibelt. Tänk att man lär sig nya saker nästan varje dag. Men frostkågekiosken fick bjuda på glass och sedan tog vi den något längre men mindre backiga vägen hem. 

Inatt har vi sovit utan Neelis. Jättekonstigt är det varje gång, även om det händer nån gång nu och då. Gårdagen spenderades med förberedelser för bröllopsbesök, vigsel, vink till lillan som åkte iväg till Urs och bröllopsmiddag med tillhörande fest. Puh. Jag tror att bröllposfest också är en typisk sån sak som passar bättre utan gravidmage i vecka 28. Vi rullade hem vid ett och jag var ett monster av paniktrötthet...

Nu: kissnödig så jag sprängs och snart ska jag upp å jobba. Hej och svej så länge! 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad roligt att du dkrivit så mycket på din hemsida. Har suttit länge nu och läst dina inlägg. Du verkar va vid gott mod fastän du inte mår så bra pga graviditeten. Imponerande! Skulle vara skoj att träffas nån dag, men jag får som aldrig tummen ur. Men rätt som det är så hör jag av mig och bjuder hem oss på fika till er! Ha det bra!

Kram/johanna

2009-08-03 @ 19:49:27
Postat av: matina

det finns mycket som är båda roligare o lättare att göra när den där magen väl får för sig att den ska titta fram. men jag gillar ju den ändå...fast denna helgen som har gått har inte varit kul alls. (hoppas ja me får klaga lite) har haft ont o tryck över navlen så att hela magen var öm. skit jobbigt för andreas har ju jobbat. hoppas vi kan prata lite snart, kram

2009-08-03 @ 21:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback