Ny erfarenhet

Idag har jag kört en ford.
Det är inte den första ford jag kört - Jenny hade ju en ford när vi bodde på Kanalgatan - men idag har jag kört en nästan ny ford. (Man kan säga mycket om Jennys ford, men att kalla den ny vore att ljuga ;)

Dagens Ford ville bli såld til oss för ynka 180 000 och bilhandlaren kunde tänka sig att ta in båda våra bilar i inbyte...
Forden ville vara en asstor mondeo diesel och den hade en ljuvligt blå färg, men jag har ett ganska färskt minne av att vi nyss tog ett beslut som hette att vi inte skulle ha någon ny bil just nu... Vi åkte ju egentligen in till bilaffären för att kolla in en Subaru (som visade sig vara såld) och jag vet egentligen inte varför vi skulle titta på den när vi ändå inte skulle byta bil, men nu blev det så iallafall. Man kan nästan säga att vi har en ny hobby i vår familj.
 Prova nya bilar-hobbyn.

Och en dag ska jag plocka ut en aldeles ny bil där jag ska välja färg och form och ratt och allt annat som man ska välja, för det har trots allt varit en dröm sedan jag var femton, men jag är inte helt säker på att den dagen är precis idag eller ens i år...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha! Nej men vet du, själva säljandet är inget problem. Dom djur man fäster sig vid, dom tar man hem. DET är det stora problemet!



Sen är det ju helt underbart att Tomas hårklippning lett till något folk pratar om på stan! HAHAHA!!!

Postat av: Linda

Håller tummarna för att din dröm en dag ska slå in. Själv tycker jag ju att bilar är ett nödvändigt ont... Det verkar också som att jag vid ett svagtögonblick lovat Jockemon att ta körkort... :/

2009-08-27 @ 07:09:35
URL: http://lindagosing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback