Jul?

jag har hört att det visst är jul snart. ingen julstjärna i köksfönstret, ingen julgran, ingen julstämning, ingen förväntan, ingen julmat, inte nystädat (utom i badrummet där jag gjorde en instas idag)... men

ute är det snö. i andras fönster är det jul, det är julmusik på radion ibland, det är massor av julklappar i källaren, det kommer icatorgsjulmat hit på julafton tillsammans med mamma, pappa och lillebror. det är fortfarande några timmar till det är julafton så kanske hinner granen komma ner från vinden och jag är ganska säker på att Neelis kan klä den åt mej,

men det enda som känns viktigt just nu är att lilla Noomi får några timmar per dygn när hon får må bra och inte ha ont, att Neela ska vara feberfri och att vi allihopa får sova några timmar i frid och ro och framförallt utan oro - kanske skulle jag då kunna känna nån sorts julstämning... kanske...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Men fy så fruktansvärt jobbigt! Jag kan inte ens försöka föreställa mig hur det känns att inte kunna göra något åt det elaka ontet :'(

Hoppas innerligt Noomi slipper magont i jul och att Neela får vara frisk.

God Jul till dig från oss.



/Sanna & My

Postat av: Emma

Härligt ändå att ni har en sund inställning. Strunta i julen, det är ju egentligen bara ett jippo! Nästa år får ni njuta av julsångerna och som du säger. Nu är det viktigast att ni får må bra!

2009-12-23 @ 14:03:00
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Johanna

Avundas er inte...

Hoppas dina barn börjar må bättre.

Inte roligt med för lite sömn.

Ha en skön jul i alla fall och försök njuta av det lilla...kram

2009-12-27 @ 18:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback