friskförklaring

jag avser härmed friskförklara mig själv från och med lördag 06:00.  (hörde du det nu magsjukan?)

Helgens planer:

Sanering av hus. No more baciller av any kind är välkommna här.

Pyssla ett ettårskort till lilla Viktor och ett  tjugonåntingkort till tjejen som delar födelsedag med honom.

Överfalla grannen och få honom att fixa mitt hår, vilket borde vara fullt möjligt när grannen är frisör.

Vara ute i minst en timme och känna hur frisk luft erövrar min kropp och gör bra saker.

Eventuellt träffa min kompis Malin som vanligtvis befinner sig i Norge, men precis nu vill va i Urs.

Kanske försöka träffa Jocke som enligt rykten är i Skellefte i helgen

Fira min pappa som blir sexti nånting och uppvakta honom med en PLANERAD present för en gångs skull. (vanligtvis kommer vi på vägen till Urs på att vi inte har någon present, men i år har vi varit ute i tid!)

Ta helgen med ro och avnjuta att ingen kräks eller gör annat otäckt och hoppas att Mårten inte tänker bli sjuk...


Ikväll har vi iallafall bara myst. eller hela dan har jag och Neelis (oj, nu skjuter någon något här ute och det smällde jättehögt!) myst för jag har ju av förklarliga skäl varit hemma idag. Vi åt förresten tunnbrödsrulle till middag idag - hur gott är inte det?? MUMS!

Det är "när lammen tystnar" på vår TV just nu. En riktigt bra film. Försöker bestämma mej om jag ska se den (för jag vet inte vilken gång i ordningen) eller om jag ska krypa ner i sängen och avnjuta en lång natt... eller spela lite spindelharpa... hehe...

Neela har varit världens bästa barn idag (igen) och varit söt och snäll och rolig nästan hela dan. Det är lite kul med henne nu, det är som att hon har kommit på vad hon ska göra för att vi ska tycka att hon är kul. Däremot lyckades hon slå mårten i huvudet med en bok (som hon ville att han skulle läsa) och det (PANG! igen... herregud - vad gör nån???) såg otroligt roligt ut ända tills jag insåg att hon träffat med hörnet på boken... Hårt.... Och Mårten blev jättearg. Så arg att Neela blev jättelessen. Och efter 10 minuters tröstande fick dom försoningskramas och jag tror inte hon kommer att fortsätta att överfalla människor med böcker som hon vill få upplästa för sig. Med lite tur har hon förstått att hon måste ändra taktik för att få sin vilja igenom. Kanske. Man kan inte så noga veta med ettåringar.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Med anledning av denna bannlysning av baciller håller jag mig på min kant ett tag. :) För baciller är lika med jag just nu. Har just masat mig upp ur sängen men ligger på soffan och njuter av att hunden sover frukost! :) så länge hunden sover är det rätt ok att vara sjuk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback