hjärtan och magsjuka

Neelis har magsjuka. eller om vi har tur är det över nu, men hon blir hemma från dagis imorgon. Hon har nämligen roat sig med kräkiga och bajsiga övningar sedan igår... Stackars liten. Vår tvättmaskin har verkligen fått jobba hårt i helgen. Men nu är sängen renbäddad (för jag vet inte vilken gång i ordningen) och Mårten och Neelas sover sött. Imorgon blir det jobb  för Sandra och mys för Neelis och pappsen. Det är ju fantastiskt att hon alltid lyckas pricka av att vara sjuk när jag för en gångs skull slutar tidigt! För tre veckor sedan va hon ju också hemma när jag hade tidigtslutardag.

Alla hjärtans dag har det hunnit vara. En dag som jag dissar. Fattar liksom inte grejjen. Det är väl alla dagarna där emellan som räknas? Precis som att jag alltid glömmer bort vår förlovningsdag, och att jag inte har nån aning om vilken dag vi "blev ihop". Tror det var på sommarn. Det var varmt. Eller förresten, det måste varit på hösten för jag skulle ju just börja i Pite på framnäs... Jäjä, what ever. Det är ju bara inte särskilt intressant. Som sagt, det är ju alla grå tisdagar däremellan som man också måste komma ihåg och uppskatta varandra.

Idag försökte jag MSN:a lite med min kompis Micke som precis just nu vill bo i Malmö, men jag kan inte på något sätt påstå att det gick särkskilt bra. Anledningen är ett år och två månader och ville ABSOLUT sitta i mammas knä PRECIS just då, och dessutom ville hon trycka på alla roliga knappar. Micke ställde snällt några frågor, men fick bara Neelainspirerade svar så som :

AaaaaiiiiiiiiiiiiiioKJHHHHHHHHHHHHHHHHHHLLLLLLLLLLLL///9999999999999     HJKÖuioöoöu984348u960=)UJLKJ

och liknande. Så jag bestämde mig för att ringa honom och prata istället. Det gick ganska precis lika värdelöst. Dels satt han i nån sorts källare eller nåt och hade apdålig täckning, och dels ville Neela ropa högt medan hon skickade obegripliga MSN-meddelanden. Jag gjorde nåt lite tappert försök att få henne tyst vilket fick till följd att glada rop blev till ilskna gallskrik följda av att hon lyckades ha sönder min Z-knapp på min fina vita dator.
Dumma barn!
och DUMMA mamma som trodde att det var en bra ide att låta barn under 18 år använda en dator. Kommer knappast att upprepas.

Avlsutar kvällen med en bild på min lilla långa och beniga kopis som kan sparkas så vasst och hårt som ingen annan.... Puss på dej!


Vilken härligt värdelös kvalla det var på den här bilden, tagen med min mobilkamera för ett antal år sedan. (läs tre)
Kan inte riktigt komma på var vi var däremot... nån som vet? Kicki, känner du igen dej?

Kommentarer
Postat av: micke

nja ful i håret var jag då! du hade ingen fin bild på mig?

Postat av: Kicki

Jag anstränger mig å det allvarligaste för att komma på vart det där kunde vara. Men tyvärr måste jag ge upp och inse att jag har ingen aning. :/

2009-02-16 @ 14:25:42
URL: http://nifty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback