Dan efter

Idag skulle jag leka ute med Neela hade jag bestämt. Igår vill hon gå ut hela dan och sprang ideligen och hämtade sina och mina skor, men ingen hade tid med henne, så idag skulle vi va ute. Men tänk vad saker kan ta tid! Inte en endaste liten sandlådelek hann vi med på hela dan och Neela somnade i bilen på väg hem från Olivias kalas och hon sover ännu (och förhoppningsvis hela natten). Så ikväll blir det stilla lugnt här. Kanske ska passa på  å pyssla lite...


I eftermiddag har vi varit i Bodan och grattat kusinbarnet som fyllde fyra. Hon mötte oss i dörren med nyplattat hår, strålande ögon och bedårande princessklänning "Har ni paket till mej?" Och det hade vi ju som tur var! Och hon var söt och glad och vi fikade gott och hann tillochmed få en pratstund med hennes föräldrar innan storsläkten överföll huset och vi kände att vi nog kalasat klart för en tid framöver, packade ihop våra tillhörigheter och styrde hem till Kåge.


Ett litet orosmoln dök förresten upp på vägen till Bodan. Mårten sa något i stil med att
"ratten skakar väldigt mycket och jag har just kollat alla däcket och dom sitter fast, så då kan det vara  ... blablabla  krångliga ord som jag inte riktigt förstår, men dom har med bilens funktion att göra .... trasigt kanske??"
I mina öron lät det mest så här: "
Ratten skakar. Inte bra. Vi åker Saab. Allt som inte är bra med Saab är Snordyrt att laga. Vi kommer förmodligen inte att åka på semester i sommar." 
...
Aaa, ganska precis så var det nog han sa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback