Idag har vi gjort nåt!

Började dagen med att spendera Mårtens födelsedagspengar. Dom förvandlade sig till utemöbler som nu är uppställda på trallen. Det blev riktigt snorsnyggt! Jag har dessutom pyntat med blommor och en liten ljuslykta... Känns mycket hemtrevligt. FIrade med att bjuda grannarna på kaffe.

Idag har vi (läs Mårten) även hunnit med att slipa och olja (*flera) ute-soffan och bordet som vi haft sen tidigare. Så nu är trallen helt  plötsligt ett ställe där man vill va istället för ettställe som man springer över påväg nån annan stans.


I lördags köpte jag ju en tvillingvagn.
I går kväll tog jag ut den ur bilen.
Senare i går kväll började jag inspektera den ordentligt, och nu vet jag inte om jag vill ha den längre. Vagnen är för det första en Twin Cerox, och jag ville egentligen ha en Twin City Cross. Hela affären gick väldigt fort och jag hann liksom inte kolla klart, bland annat missade jag att footsacken som följde med vagnen var grön (!?!) och resten av vagnen är typ vit/beige, samt att vagnen inte går att dela i två delar.
Detta gör att jag måste lyfta hela vagnen in i bilen när jag ska iväg nånstans och inte som jag gör idag; lyfter sittdelen först och underredet sen. Man kan tänka att ifall jag tycker att det är tungt att lyfta hela Neelas enkelvagn så är det på inget sätt enklare att lyfta en hel dubbelvagn...

Så nu funderar jag på att sälja den. Jag har ju tid på mej så jag hinner förmodligen få iväg den och skaffa en ny innan bäbisen kommer, men samtidigt känns det surt när jag nu har den...

Var iallafall på provtur till ica med vagnen idag. Lastade två fulla matkassar under och satte en en blöjpaket och en välfylld matkasse på sitsen bredvid Neela och körde hem. Vagnen är helt underbar att köra omkring med. Jättelätt att svänga, rullar tyst och smidigt och gnekar inte nåt , trots tung last... så nu blev jag velig... på riktigt... Som tur är så är det ju inte så bråttom att bestämma sig. Nån dag när jag känner mig hel i ryggen ska jag lyfta den i och ur bilen några gånger, tror att det kommer att bli det avgörande.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad gör ni på söndag?

Det känns som att det var hur länge sen som vi träffades så det vore roligt att komma förbi och även dra med Malin och Fredrik - vad tror du om det?

Postat av: matina

det där med vagn e alltid svårt. jag hade jätteångest innan vi köpte vår men nu tycker jag den e helt ok så den får allt funka en runda till. allt jag behöver köpa till e en åkpåse för det varkens fanns eller behövdes till albin. har du köpt ny el begagnad???? kram

2009-07-18 @ 21:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback