Krämpor och sånt

idag har det varit en dålig dag.
 inte en dålig dag som i att det har hänt dåliga saker, utan mer en dålig dag rent fysiskt. Tyvärr verkar det som att dom dåliga dagarna blir mer och mer frekventa och vill dyka upp alltsomoftast, vilket självklart suger.

Var till barnmorskan i torsdags och hade planerat ett  "synd om mej nuförtiden-tal" men hann inte genom dörren förrän hon fixat läkartid till mej och med lite flyt blir jag sjukskriven typ snarast. Ska träffa doktor Rolf på torsdag och hoppas få åtminstone halvtidssjukskrivning, men man vet ju aldrig.

Imorgon är det iallafall bröllop på schemat och jag hoppas innerligt att jag kan gå och stå och inte bara gråta hela tiden och att ryggen håller ihop och att höfterna kanske stannar innanför skinnet och... jaa... nää... inte mycket som funkar på den här kroppen nu.

Jag tänker verkligen ALDRIG MER VARA GRAVID. NÅNSIN.

I tidags var vi på barn och träffade Neelas fantastiska doktor Calle. Han skrev ut ett recept på en medicin som kanske gör att Neela kan sova på natten och inte störas av sura uppstötningar - ifall det nu är det hon besväras av som gör att hon vaknar och skriker var 20:e minut - inte så lätt att vet med dom här små.... Hon fick medicinen första gången nu ikväll och kräktes lite (den var nog lite stark) men ville än¨då ha mer och nu har hon sovit från halv tio till nyss (ett) utan att vakna. Minns inte när det hände sist. Men funkar detta ska jag (om möjligt) vara den magiska Calle än mer tacksam än jag tidigare varit, för en god natts sömn för en gravid kvinna (och de flesta andra) än ungefär det viktigaste som finns + att jag självklart vill att Neela ska kunna sova lugnt utan besvär.

I dag har Neela varit lite febrig och klara vi natten så är detta den tredje febern hon haft utan kramp sen i maj. Inte illa. Kan vi kanske våga hoppas att det lättat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback