PUH!

Mårten fyller tretti imorgon.
Det sätter sina spår -
i huset (det är rent här),
i kylen (överfull av tårtor),
i min högra överarm (gissa vem som vispat smetar och grädde i en rasande fart) ,
i min kropp (det är ju massor man måste göra som innebär att röra på sig, typ gå upp och ner för trappen med tvätt och annat som vill va i källaren, gå runt runt här uppe för att leta lämplig plats l´till föremål som inte bor på något vettigt ställe osv... och min kropp är för tillfället inte ens nästan kompatibel med att röra på sig i den mängden och DESSUTOM har jag stått och stått och stått när jag har bakat och bakat och ... BAKAT!)
 
Men imorgon så är alla som känner sig sugna på att uppvakta min sambo sååå väkommna (efter11 - för först vill vi soooooova klart) att fika och prata strunt och äta tårta på villagatan 3. 



Förutom detta så rullar jakten på tvillingvagn vidare. Nu har det helt plötsligt dykt upp en mängd TwinCityCrossar på blocket och ju fler som kommer fram, desto svårare blir valet.
Däremot är jag alltmer säker på att jag lägger mina pengar på en begad vagn, det kan omöjligen vara värt tre/fyra tusen att inget annat barn suttit i vagnen innan...
Men bara för att jag nu skrev sådär ska ni se att jag snart står där med nån sorts beställning på en splitterny vagn med extra allt...



Vår dotter har VERKLIGEN kommit på det här med att använda all vilja som kan rymmas i en ettåringskropp. Ibland blir jag bara helt matt över hur bestämd hon kan vara. Idag satte hon sej snällt vid matbordet till middag och mumsade och smaskade på sin tomtegröt (som hon verkligen gillar) å så - helt plötslig och utan förvarning hittar hon på att hon bara MÅSTE ha något som står på diskbänken.
När jag och Mårten gemensamt lyckats klura ut vad det är så följer en ungefär tjugo minuter lång skrikperiod när Neela försöker sätta på korken på en PETflask själv (det går inte så bra) och vi försöker hjälpa henne/ avstyra hela tilltaget/ distrahera henne och få henne på bättre tankar och framförallt vill vi ju att hon ska börja om att äta, vilket hon självklart inte gör. Tillslut är hon så arg så hon är alldeles blå och vi lyfter ner henne på golvet för att hon inte ska ha sönder sig själv när hon ilsket hoppar omkring  i stolen och efter en låång stund går argilet över och hon kan sitta och snyfta i vår famn, men äta tomtegröt DET ska hon INTE.

Vad gör man?

Vi dukade av och gjorde tårta istället, så till middag kan man nog säga att Neela åt jordgubbar och grädde - vad är det för "perfekta-föräldrar-poäng" på det??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nejmen detta har ingen skvallrat om, eftersom jag jobbar ikväll får vi hälsa på en annan sorts dag än på den riktiga dagen! :)

2009-07-09 @ 12:50:14
Postat av: Kicki

glömde visst berätta att det var jag den där förra kommentaren...! :)

2009-07-09 @ 12:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback