måndag

är det idag. Vilket betyder att det varit helg.

Den här helgen har vi ätit grillat två gånger. Först i fredags hos grannen (hur skönt är det inte att slippa laga mat själv!?!) och sen i lördags i Forsbacka där vi var bjudna på fest. Neelan fick  va hos farmor i hennes stuga och det hade gått hur bra som helst. Hon hade hållit sig frisk och glad till allas glädje. I söndags var vi sjukt effektiva i en timme och sen var det urtråkigt resten av dagen (ja, utom när vi fikade hos grannen... ) På den effektiva timmen hann vi handla, rösta och gå på loppis, komma hem och hoppa studsmadrass på grannens tomt. Eller Neelis hoppade och jag tittade på. Det är liksom den arbetsordningen vi har...

Senare på eftermiddagen kom Kvande och hälsade på Mårten och jag... hade tråkigt. Så här i efterhand kan jag tänka att jag borde farit och hälsat på nån, men det blidde liksom inte. Men nästa gång - då kommer jag inte att spendera en söndageftermiddag med att ha tråkigt bara för att jag är lat och inte ids göra något åt saken.

Mikamonstret är inom kort en död liten katt. I lördags kissade han på den ena delen av Neelas sovsäck (som bara får haldtvättas). I söndags kissade han på den andra dela av Neelas sovsäck som även den bara får handtvättas. Blä och ush och fy och morr och kattkiss luktar illa! Och nu har jag  (äntligen) fått OK från Mårten så nu ska har döden dö. Och en katt ska jag ha och inget mer djur än det - är planen iallafall...

Nån som är sugen på en vit bil? 940:n är till salu mer än nånsin. 10 000 och den är din! ska försöka få ut den på blocket och förhoppningsvis få iväg den från vår gård inom nån sorts framtid...
Men nu är jag på jobbet och barnen gör ljud och jag misstänker att jag behövs någon annan stans än där jag precis nu befinner mig så. Hej och svej .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback