pool

Jag och Neelis har poolat oss två dar i rad. Igår besökte vi Kågebadet - första gången för Neela, första gången sen jag blev stor för mej. Fler än vi var där. Ganska många fler. Och flera bekanta. Trevligt. Och lite lagom varmt. Några saker ska jag komma ihåg till nästa besök:

1 Ta vagnen och gå hemifrån. Bilen behöver INTE följa med och bada.
2 Fixa fika hemma att ta med - billigare och godare.
3 Köp en kylbag (att ha fikat i)
4 Det är VÄÄÄÄLDIGT mycket skönare att ligga i en pool och ha det gott medan vinden smeker axlarna, jämfört med att döende försöka städa, fixa ochc grejja här hemma i en värme som inte borde vara laglig i Sverige- och den vind som smeks på Kågebadet inte ens lyckas skapa ett korsdrag i huset några kvarter därifrån.


I förrgåg inhandlade vi en ny plaskpool till Neela.
Hon hade liksom vuxit ur sin.
-Jo, hon kan ju sitta i den men då måste helst en kroppsdel sticka ut lite om det ska gå leka samtidigt, och det kan rubrickeras som "för liten pool".
Så hon fick en större.
En Mycket större - märkte vi när vi blåst upp den .
Neela rymms.
Alla Neelas leksaker rymms.
Neela kan ligga i poolen. Neelas mamma rymms.
Neelas mammas kompis rymms också!
Bra pool!

Bara en liten grej har varit till besvär under dagen.
Vi har inget vatten ute, så nya poolen har fått stå under sovrumsfönstret och där har jag, Neela och Linda idag hällt otaliga hinkar vatten för att försöka fylla sagda pool. Det gick väl sådär. Vi fick ner så pass mycket vatten att Neelis var nöjd och vi blev blöta om rumpan när vi satt med henne där... Men ikväll har Mårten fixat nåt med slangen och väggen och röret och hålet (???) så nu kommer det vatten ur väggen. Hurra hurra!

Jag vet ju inte, men jag tror att det är sånt här man gör på sin semester. Andra semesteraktiviteter jag har utfört är:
Tvätta Saaben (med katastrofvärdelöst resultat - den blev randig!! Funderar på att gå kurs hon grannarnas pojkar - dom kan det här med att tvätta bilar, iallafall gör dom det alltsomoftast)
Hälsat på Johanna, Vilja och VIdar i stugan.
Varit hemma och sett film inne - fast det var fint väder ute
(något som var i det närmaste en dödssynd hemma i Ursviken)

Jag tror att jag är bra på att semestra. Känns så iallafall =)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Nu är din blogg ny och fin även i min dator. Den behövde nog bara vänja sig vid tanken lite först... :)

Postat av: Linda

Hej! Oj så stor eran lilla har blivit! Tiden bara rusar iväg! Söt som socker är hon då! Hoppas allt e bra med er! Kram/Linda

2009-06-29 @ 23:17:15
URL: http://familjenbystrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback