Veckobloggen

Tror att det här kanske ska bli en veckoblogg. Ett inlägg per vecka verkar vara min grej nuförtiden...


Den här dagen (som heter lördag) har inte varit riktigt som lördagar brukar.
En vanlig lördag brukar tillexempel:
*  Vi inte bli besökta av Neelas Farmor klockan 08:15.
*  Vi inte tro att det ska vara Villagrill (grannarnas årliga grillfest) en dag när det är två veckor kvar till grannarna tänker Villagrilla...
*  Vi vara utan Neela i flera timmar - för att göra nyttigheter här hemma medan hon roar sig på Joypeak med mormor
*  Vi bli bjudna på middag hos min moster med ett varsel på ungefär 30 sekunder - när inte ens moster i förväg visste att vi skulle äta hos dom...

Så den här dagen har alltså till stor del handlat om VED. FÖr det var veden som var anledningen till Farmorns påhälsning arla astidigt i morse och sen hon kom har det flyttats ved i en rasande fart, från garageuppfarten, genom garaget och upp i fina staplar i pannrummet. Under tiden Mårten och Gunnel roade sig med detta har jag:
1 Skjustat min dotter till Ursviken
2 Lagat mat
3 Städat bort mat
4 Tvättat tvätt
5 Funderat på vad jag ska göra nu , när jag inte har ett barn att passa - roa - ta hand om - fostra - osv...
6 Kommit fram till att jag känner mig vilse i världen utan Neela
7 Fått nästan inget gjort
8 Blev toktrött
9 Kännt mig lat och onödig
10 Gav upp alla förök att vara nyttig och gjorde fika till vedbärarna.

Igårkväll fick jag äntligen tummen ur och la ut bilen på blocket. Och i morse ringde en man som lät som att han var sugen på att ta hem den. Inte illa. Mer illa är att han inte kommit hit och således varken gett mej pengar eller tagit bilen härifrån, men men... Den ligger ju kvar på blocket i nån månad till, så kanske vill nån annan ha den om han nu har ändrat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback