officiellt: TANT

idag har jag fyllit år. I fjol fyllde jag 29. I år fyller jag tant.

Känns förvånande helt okej. Jag är ganska tantig och töntig nuförtiden , somnar halv nio en fredagkväll, är nöjd med så ska det låta som fredagsunderhållning och beck på söndagkväll. Spenderar i princip all min fritid med familjen, hälsar på mammor i Ursviken och mammor i Fällfors på helgerna och gör mestadels tantsysslor. Därtill jobbar jag i  princip alltid och gnäller med jämna mellanrum på dagens ungdom som gör det ena ofoget efter det andra. Jaa, man skulle nog kunna konstatera att det är på tiden att jag fyller tretti, kanske hade varit lika bra att fylla femti på en gång - när jag ändå håller på tänker jag...

Idag ringde det en tant, eller tjej eller kvinna till mej och pratade i en miljard år om pensionsförsäkringar, och trots att jag inte gav upp min absoluta ståndpunkt när det kommer till pensionsfrågor (jag behöver ingen pension , för jag kommer att va död innan 65) så hade hon när samtalet avslutades lyckat få mig att ta emot nån sorts papper som i praktiken innebar att jag ska ge dom 50 kronor i månaden för att dom ska hålla koll på mina pensionspengar... VIlka då pengar undrar jag... Det är ju inte som att jag har så väldigt många av den varan... Jag tror att jag tänker säga upp det här påhittet direkt jag får ett papper  som berättar vart jag ska ringa.

Så nu ska jag ägna mig åt halvtidssummering. Om vi antar att jag lever till 60 så har jag gjort precis halvtid nu. (Neela kommer att va 30 när jag dör. Då borde hon klara sig bra...)

Jag föddes.
Jag överlevde.
Jag flög över jorden.
Jag landade i Ursviken.
Jag levde.
Jag körde motorcykel och lekte i skogen.
Jag fantiserade bort enorma summor av timmar och skrev otaliga små berättelser om livets väsentligheter.
Jag gick sjukt många år i skolan med varierad motivation och varierat resultat.
Jag fattade vad man skulle använda killar till.
Jag gick gymnasiet och levde loppan (och var förfärande lagom tjock , trots att jag tyckte att jag mest liknade en flodhäst till formen...)
Jag träffade en flicka som lärde mig allt jag behövde veta om kärleken och livet.
Jag skulle stanna i staan förevigt men flyttade till Sölvesborg och bodde i ett spindelhus.
Jag förvirrade i något år och snöade in på folkhögskola i Kalix.
Jag virrade lite till i källarlägenhet i skelet.
Jag trände Ju-jutsu för första gången.
Jag sjöng.
Jag Irrade en sommar och landade mjukt i Mårtens famn.
Jag  kom in på högskola.
Jag kom samtidigt in på Framnäs.
Jag sjöng lite mera, något mer allvarligt denna gång.
Jag gjorde ett av livets större val och valde Mårten.
Jag  blev förskollärare.
Jag blev en Jutsuka på heltid och med hlea hjärtat och kunde känna doften av det svarta bältet.
Jag flyttade lite mera.
Jag  valde bort Mårten.
Jag  ångrade mej.
Vi tittade på hundra hus.
Vi köpte ett.
Vi fick en bäbis.
Jag lovade mig själv att aldrig mera vara gravid och verkligen aldrig mera föda barn.
Jag är gravid.
Jag kommer mest troligt att föda barn.

Kommentarer
Postat av: Anette

Måste få gratulera till både bebis och födelsedag! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att du inte ska behöva plågas denna graviditet som förra! Du kommer att fixa det här! Var stark. Kram Anette

P.s När är du beräknad??

2009-03-25 @ 23:08:51
Postat av: Micke!

grattis tanten!!!! hurra hurra!

2009-03-25 @ 23:19:03
Postat av: Jenny

Oj, ditt liv passerde mig just i revy, hihi! Det var spännande läsning!

2009-03-26 @ 07:37:03
Postat av: Therese

Det var en bra sammanfattning över livet. Grattis igen.

Kram/T

Postat av: Emma

Grattis!!

2009-03-28 @ 21:58:03
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj! Grattis till bebis nummer 2. Här rusar tiden bara förbi. Vi måste ses snart. Men jag får liksom aldrig tiden att räcka till.

Intressant sammanfattning av ditt liv. Ganska poetiskt!

Kram/johanna

2009-04-04 @ 19:54:26
Postat av: Mats

Grattis i efterskott till allt.....



När det gäller de som vill sköta din pension så byter de oftast fonder varje månad till de 3/5/10 (beroende på företag) fonderna som gått bäst förra månaden. Det klarar du själv (om du byter fonder när du betalar räkningarna) och sparar 600 kr per år......

2009-04-18 @ 09:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback