en söndag morgon

Ibland måste man bara stanna upp och njuta av hur otroligt söt dotter man har.

Satt i hennes rum och lekte nu på morgonen. Hon har en såndär leksakskassaapparat med EAN-läsare. Först leker vi "vanligt" med den, men sen kommer hon fram till mej och drar upp min tröja. Så älgger hon EAN-läsaren mot min mage och trycker på knappen tills det låter PIP. DÅ ser hon nöjd ut, drar upp sin egen tröja och så ska jag göra lika på henne. Behöver jag tillägga att hon varit med på ultaljudsundersökning?



Har haft en jobbig natt. Neela fick feber i går och sent på kvällen kräktes hon ner en stor del av sitt rum, nästan hela sig själv och stora delar av sin pappa. Jag stod i duschen och när Mårten kom in i badrummet med henne var hon fruktansvärt varm och väldigt simmig i blicken. Jag duschade av henne och hon var väldigt slapp i kroppen och hade ingen styrsel på huvudet. Mycket obehagligt. Mårten hade redan gett henne alvedon och vi bestämde oss för att även ge krampmedicin. Hon blev (som vanligt) mycket trött och medtagen men det blev ingen kramp den här gången och det kändes förstoss skönt. 

I natt har hon vaknat kanske 17 gånger... Kan inte påstå att jag känner mej så fantastiskt pigg idag... Nä.

 

Kommentarer
Postat av: matina

vilken härlig lek, det behövs inte mycket för att de ska härma efter. albin har inte varit me på ul men han har varit med när vi har lyssnat på hjärtljuden o då såg han barnmorskan torka min mage efteråt. så det gjortde han hela den eftermiddagen. skönt att ni slapp att hon börja krampa. ni e verkligen starka.... kram på er.

2009-09-21 @ 21:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback