fiskeri och fiskera

jag vet inte hur andra gör, en jag har upptäckt att jag ofta väljer att skriva rubriken på inlägget när jag är ungefär i mitten av slutet av det jag ska skriva... typ.

har varit på ett ställe med jättemånga fiskar idag. Jävre... bodarna... Fiskecamp tror jag att det vill heta. Där har man kommit på den fenomenala idén att hägna in en del av havet och i denna inhägnade havsdel inhysa ett större antal fiskar som man göder på ett vis som tillfredställer de människor som åker till precis den här delen av havet för att fånga sig en fisk att ta hem och ... kanske äta upp... förslagsvis.

Jag förstår mig inte på det här med fiske - heller (Ju äldre jag blir ju fler företeelser stöter jag på som jag inte förstår - borde det inte vara tvärtom??)
Hur som helst så var det väldigt många fiskr som gick en mycket otrevlig död tillmötes bara under tiden som jag stod och tittade på. Det är något grymt med träpåk som gång på gång skall dunkas rakt i huvet på fisken. Nä. Min poäng för dagen var nog het enkelt:
Jag fattar inte grejjen med fiske - heller...

Kommentarer
Postat av: Emma

Hejsan, Har totalt missat din kommentar på bloggen :-)

Du skrev där att "vi ses säkert nån dag på badet i sommar" men inte har jag sett dig där nån gång :-) Har ni varit där nåt??

Hoppas att allt är bra med er.

/Emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback