beroende

har tänkt på det här med att vara beroende.
eller att ha ett osunt förhållande till något.
eller att överkonsumera något som i en rimlig mängd inte är dåligt för någon...
 
Undra om man kan byta ut ett beroende mot ett annat...
 
Jag är nog en typisk beroendepersson.
Jag "fastnar" lätt. I mönster, i spel (tetris), i aktiviteter och filmer...
men mest av allt sitter jag fast i
OSTberoendet. och ett hyfsat värelöst och okontrollerat förhållande till mat överhuvetaget - ja, eller inte typ mat som sallad och tomater, mer typ mat som under sin färd genom kroppen lämnar små kilon här och var där det borde vara... inget.
 
Om jag vore beroende av något annat - cigaretter, snus, narkotika, shopping skulle jag ju kunna sluta - alltså det skulle ju inte vara tvärlätt att bara sluta, men det är fortfarande möjligt. Men jag kan ju inte sluta med mat. Alla måste ju äta. Nåt... och ost..
 
Så jag har nu vid denna aktningsvärda ålder av 33 insett att jag inte har en chans mot beroendebeteendet i sig, men funderar allvarligt på om det finns någon möjlihet till förhandling av själva beroendepunkten.
 
Tänk...
I de bästa av alla fantasier skulle jag byta ut maten mot... Träning!
Yes!
Värsta bästa idén!!
 
Då kommer härmed kvällsosten med tillhörande thekopp och liten macka att bytas ut mot rask promenad och avancerade övningar på gympamattan!
hm...
klockan är nu kvart över tio och sannolikheten för att ovanstående på riktigt skulle hända är väl typ...
Omöjligt!!
 
 
Så kan jag då konstater att inte heller idag var dagen när Sandra slutade med mat. Nä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback