koll på procenten

10% av min arbetstid var  - i fjol - ledig tid.
Nu är det 100% Arbetstid och det kan tyckas som försvinnande liten skillnad, men ack och nej
- det är en betydande skillnad.
Dock är det också en skillnad den dagen som jag behöver vabba och antiingen får
80 % av 90% av min lön eller 80% av 100%  - då är det en märkbar skillnad.
Så idag funderar jag...
Vilket är mer värdefullt?
 
Jag är kompis med kaos och uppskattar att vara oplanerad och lite förvirrad - då funkar jag allra bäst.
Jag tror det kallas flexibel med ett annat ord.
Jag tycker att 10 % kaos i hemmet är hemtrevligt och känns bebott
(vill poängtera att det inte på något sätt är en åsikt som delas av min sambo)
men i skrivande stund är det typ 10% ordning och 90% kaos här i huset...
Det är ochskå en typisk 10% som spelar roll...
 
Det är brukligt att som småbarnsförälder vara lite trött ibland.
Det är helt okej - så är livet nu. Men det är inte okej när man är 90% trött och 10% pigg.
Det ska vara tvärt om.
 
Överlag har jag fel ording på procenten i livet såhär mitt i tråkfebruari.
 
Tror att en semester vore bra.
Tror att en semester måste vi ha.
Jo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback