Läger

Jag har varit på läger. Läger är verkligen en skitbra uppfinning. Det är roligt att åka iväg och det är roligt att komma hem. Att sova på luftmadrass (och frysa) är ocskå roligt - när man kommer hem och får uppskatta sin egen säng, som man dessutom varit smart nog att renbädda... Att träna så tills man är så trött att man känner sig okontaktbar är ocskå en känsla som inte går att jämföra med någon annan och det är också en av de saker man kan roa sig med när man är på läger. Att fnittra och prata till mitt i natten kan man också göra, men just det här lägret blev det liksom ingenting av med det. Däremot kom jag försmädligt tvåa i kontorsstolssnurrningstävlingen som gick av stapeln på lördag kväll. Mårten vann, men trots det vägrar Joli att se sig som annat än socke i kontorstolssnurrning, kanske bör tillägga att titeln är självutnämnd... Har under helgen haft tillfälle att träna för ett antal mycket kompetenta instruktörer och så här i efterhand försöker jag febrilt att komma ihåg något av det jag lärt mej... med varierande resultat.

Blev på söndagkväll överfallen av en eller kanske två (hann inte se) plastspindlar med åtta otäcka ben, och med en enda intention i sikte: att äta upp mej. Så jag valde mellan de två alternativen som står till buds vid fara för livet. Lägga mej ned och spela död, eller springa. Jag valde i det här fallet att springa. När en halvtimme passerat efter överfallet och jag låg tryggt på min luftmadrass hade jag äntligen fått ned pulsen till någon sorts normalläge och kunde konstatera att jag är precis lika panikiskt rädd för spindlar som jag alltid har varit och jag utlovar jämmer och död åt den som kastade spindeln /spindlarna.  

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag tror dock att det stavas soke Sandra.... men sak samma :) Ja jag är då stolt över att ha placerat mig näst sist i kontorsstolssnurrtävlingen jag :)

Postat av: Anonym

Vad får jag om jag säger vem som kastade dom? ; )

2006-11-10 @ 22:39:54
Postat av: Pernilla

Hej där! Var höll du hus i måndags på förmiddagen? Jag, Johanna och Henke var förbi eran lägenhet och plingade på och ingen öppnade....

2006-11-29 @ 09:02:50
URL: http://perne.blogg.se
Postat av: Kicki

vem är det nu som ligger efter i uppdateringen?? ;)

2006-11-29 @ 16:48:11
URL: http://nifty.blogg.se
Postat av: Linda

Visst är det så! Älskar att köpa julklappar så vilka saknar du?

Kram

2006-12-05 @ 15:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback