Ju-Jutsu

Var och tränade igår. Äntligen, efter fem Mycket tunga veckor med förkylning och annat skit som förmörkat mitt justuutövande, så gick det bra att träna. Allt var kul igen, tränaren underbar, dojon superfin och mina träningskompisar dom bästa!  Blev påmind om varför jag fastnat för den här sporten från första början och varför jag en gång var fast besluten att aldrig sluta. Ju-jutsu är roligt!

Kan meddela till samtliga att snön fortsätter att falla i stora flingor, med hög fart och tillhörande kallt väder så om inte alls länge tänker mina skidor hoppa upp ur källaren. Ska nog gå upp till elljusspåret ikväll och se om någon haft den goda smaken att dra upp ett spår så mina lååånga skidor vet var dom ska ta vägen med mej i vinter... Har redan hunnit berätta för min skidvän (som förvisso åker minst dubbelt så snabbt som jag, men är min skidvän iallfall) att jag denna vinter tänker lära mej åka skidor på riktigt. Alltså inte nöja mej med att hålla huvudet upp och fötterna ner, vilket var förra årets mål... Kan tillägga att jag inte alltid lyckades så bra med det heller, men  det som inte dödar... gav blåmärken....  Tur att jag jutsar också så att jag har någonting som inte är så farligt och skadebenäget på min fritidsaktivitetslista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback